ایرانشهر- بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با مشارکت گسترده در محرومیت زدایی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته، کارآفرینی و اشتغال پایدار ایجاد میکند.

ایرانشهر، محروم از برکات «بنیاد برکت»

قدس آنلاین- گروه استانها- حسین سپاهی. بنا به گفته فرمایشات مقام معظم رهبری  که فرمودند «ایران بزرگ امروز بیش از هر زمان دیگر به کار و کارآفرینی نیاز دارد تا هم‌چون عقابی تیز پرواز، در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد.»  مردم شهرستا ن ولایتمدار  ایرانشهر  خواستار حمایت بنیاد برکت در این شهرستان هستند.

ایرانشهر، محروم از برکات بنیاد برکت

اکبردکالی رییس شورای اسلامی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) رفع محرومیت و ایجاد توازن است، اظهار داشت: محرومیت در این استان را قبل  از انقلاب تجربه کرده ایم.  خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری در اقصی نقاط کشور مردم از نعمت های آب، برق، راه، فضاهای آموزشی و. . . برخوردارند؛ اما متاسفانه ایرانشهر با کمبود شدید فضاهای آموزشی مواجه است که اگر مسئولین ذیصلاح وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسئولین ایمانی چاره اندیشی نکنند تا دو سال اینده دانش اموزان که آینده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند باید روی زمین و در فضای  آزاد مشغول به تحصیل باشند.

وی  ضمن اظهار رضایت از عملکرد بنیاد برکت بیان داشت: بنیاد برکت  فارغ از مباحث شعاری، در بسیاری از نقاط کشور حضور فعالی دارد و توانسته با مدیریت جهادی در مسیر محرومیت‌زدایی و اشتغال‌زایی گام‌های مؤثری بردارد، اما متاسفانه در این شهرستان ولایتمدار که مردم شریف ایرانشهر در سال ۱۳۵۶ میزبان مقام معظم رهبری بوده اند که شهرستان ایرانشهر بنام شهرستان ولایت مشهور می باشد بنیاد برکت هیچگونه فعالیت و همکاری در بحث فضاهای آموزشی ندارد.

وی با بیان این‌که شهرستان ایرانشهر با ۲۵۴هزار نفر جمعیت  و ۱۱۴هزار نفر جمعیت شهری  با ۴۵ هزار دانش اموز در تمامی مقاطع تحصیلی که یکی از جوانترین شهرهای کشور می باشد  متأسفانه با کمبود فضای اموزشی و سرانه مواجه است

نگاه یک سویه اداره کل نوسازی مدارس

رییس شورای شهرستان ایرانشهر  گفت میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۳۴/۵ بوده و میانگین کل استان سیستان و بلوچستان در بحث فضاهای آموزشی ۱۱/۳ بوده که متاسفانه میانگین مناطق بلوچستان ۶۱/۲ بوده در حالیکه میانگین مناطق سیستان ۸۸/۴ می باشد.

وی افزود  آنچه که این مساله را بغرنج تر کرده است متاسفانه نگاه یک سویه اداره کل نوسازی مدارس استان می باشد که علی رغم تراکم ۱۲/۱۸ دانش آموزی در بلوچستان به نسبت تراکم ۳۳/۱۳ سیستان هنوز هم این تبعیض  ادامه داشته و ضمن هدایت اکثریت خیرین مدرسه ساز کشوری به مناطق شمالی استان ، حتی در زاهدان که مرکز استان بوده و میانگین وضعیت موجود آن ۴۵/۲ می باشد هیچ اراده ای برای حل مشکلات فضاهای آموزشی این کلان شهر که بیشترین مناطق حاشیه نشینی را دارا می باشد، وجود ندارد.

دکالی گفت : اهداف و برنامه‌های بنیاد برکت به خوبی در مناطق محروم اجرا شده و بسیار مفید و کارساز بوده است و از همین رو  خواستار آغاز فعالیت این بنیاد برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، تولید و اشتغال  علی الخصوص احداث فضاهای اموزشی در  شهرستان ایرانشهر هستیم .

کمبود فضای آموزشی در ایرانشهر

محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته ومحروم کشور یکی از سیاست های نظام مقدس  جمهوری اسلامی است .
ساخت هزاران کیلومتر راه روستایی ، هزاران مدارس ، خانه های بهداشت و درمانگاه و تلاش برای بهبود شرایط زندگی و ایجاد شغل و درآمد برای روستاییان  و مستضعفان، بخشی از تلاش ها برای تحقق این سیاست راهبردی بوده است .

بر اساس چنین هدفی چند سال پیش بنیادی اقتصادی و عام المنفعه از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره ) و به موجب رهنمودهای رهبر معظم انقلاب شکل گرفت و نام با برکت " بنیاد برکت " بر آن نهاده شد.

در چند سال گذشته این بنیاد علاوه بر اینگونه فعالیت ها، اقدام هایی در خصوص ساخت مدرسه ، برق رسانی ، آب رسانی ، احداث جاده ، تاسیس مراکز مخابراتی و ساخت خانه های بهداشت در صدها نقطه از مناطق کمتر توسعه یافته کشور داشته است از همین رو مردم شهرستان ولایت مدار ایرانشهر خواستار  حمایت بنیاد برکت در رابطه با احداث فضاهای آموزشی و....  در  این شهرستان شد.

یکی از فرهنگیان شهرستان ایرانشهر  در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین  گفت: امروزه مدارس برکت بهترین و استانداردترین بناهایی هستند که در شهر ها و روستاها  ساخته شده و دانش‌آموزان ساکن این شهر و روستاها فرصت تحصیل در مکانی متفاوت و مجهز را تجربه می‌کنند، فرصتی که تا پیش از این در حد یک رؤیا بود و همه تصور می‌کردند فقط اهالی شهرهای بزرگ می‌توانند از چنین امکانی برخوردار باشند، اما متاسفانه شهرستان ایرانشهر  که با کمبود فضای آموزشی مواجه است از برکت بنیاد برکت بی نصیب است.

وی گفت  هنرستان فاطمه الزهرا (ع) و استخر شنا هنرستان خاتم الانبیاء  از سال ۹۰ تا به اکنون نیمه کاره رها شده اند و فقط تنها در سال ۹۵ سقف استخر شنا را پوشانده اند.

این فرهنگی افزود: آیا اعتباراتی که برای احداث این هنرستان و استخر شنا  تخصیص یافته جزیی از بیت المال نبوده و  بعد از راکد ماندن کار این اعتبار صرف چه اموری شده است ؟

دغدغه تأمین نیازهای اولیه

جمعی  از  اهالی روستاهای  توابع شهرستان  ایرانشهر و مهرستان و...  بیان می دارند تاکنون در جای جای استان سیستان و بلوچستان  برای رفع مشکلات  روستاها خدمات فراوانی انجام شده اما در مناطقی همانند روستای اسلام آباد از توابع شهرستان مهرستان و...  با نبود برق  و آب و  روستای نوک آباد و امین آباد  و...  از توابع ایرانشهر با کمبود  شدید  آب اشامیدنی سالم  و برخی  از روستاهای دشتیاری علی الخصوص دلگانها و...  که بازهم با کمبود شدید آب اشامیدنی  مواجه هستند، بسیاری از روستائیان همچنان دغدغه تأمین نیازهای اولیه شان را دارند به طوری که پیش‌ از این نیز نامه های سرگشاده مردم به مسئولین ذیصلاح  برای رفع مشکلاتشان فرستاده و درد و رنجشان را یادآور شده اند تا برای رفع محرومیت‌های روستاهای سیستان و بلوچستان گره‌گشایی بشود، اما متاسفانه  برخی از مسئولان هیچ توجهی به مشکلات  روستاییان ندارند.

در پایان  مردم جنوب سیستان و بلوچستان دست به دامان بنیاد برکت شده و از مسئولان بنیاد برکت تقاضای رفع مشکلاتشان خصوصا فضاهای آموزشی، آب آشامیدنی، راه و برق را دارند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.