تبریز- سفیر انگلستان در تهران گفت: دولت انگلستان تعهد خود را برای حمایت از برجام اعلام کرده و بر این تعهد خود نیز پایبند است.

دولت انگلیس به تعهد خود در حمایت از برجام پایبند است

به گزارش قدس آنلاین، نیکلاس هاپتون قبل از ظهر شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: تبریز با تاریخ بلند مدت خود برای گسترش روابط با انگلستان انتخاب خوبی است و در این راستا می توانیم سطح روابط اقتصادی و فرهنگی خود را با این شهر تاریخی بهبود دهیم.

وی ادامه داد: وقت آن رسیده که روابط خود را با این استان توسعه دهیم هرچند سطح روابط بین دو کشور ایران و انگلستان در سال های گذشته پستی و بلندی هایی داشته اما روابط دیرینه بین این دو کشور را نباید فراموش کرد.

هاپتون با بیان اینکه ملت ایران و انگلستان از دیرباز همدیگر را می شناسند، گفت: این امر فرصت ویژه ای برای ارتباطات بین دو کشور ایجاد کرده است.

برجام زمینه خوبی برای توسعه روابط است

سفیر انگلستان در تهران ادامه داد: دولت انگلستان تعهد خود را برای حمایت از برجام اعلام کرده است و ما نیز آن را زمینه خوبی برای توسعه روابط می دانیم.

وی با بیان اینکه تصویر خوبی از استان در ذهن ما شکل گرفته، گفت: در مرحله ای که ایران می خواهد توسعه روابط با دیگر کشورها را داشته باشد، تبریز نقش خود را به خوبی ایفا می کند.

مشکلات صدور ویزا و ارتباطات بانکی بین کشورها

هاپتون با اشاره ای به برخی موانع در گسترش ارتباطات گفت: محدودیت هایی در خصوص ویزا و همچنین ارتباطات بانکی زمینه ساز مشکلاتی شده است که امیدواریم این مشکل در آینده نزدیک رفع شود.

سفیر انگلستان ادامه داد: از طرف ما فعالیت های زیادی برای گسترش روابط انجام خواهد گرفت و در این راستا می توانیم هیات های اقتصادی از این کشور را به ایران بیاوریم تا بدین وسیله شاهد توسعه روابط بین دو کشور باشیم.

اعتمادسازی بین المللی عامل توسط روابط آینده

وی افزود: همچنین امیدواریم با رفع موانع موجود، توریست هایی از کشور انگلیستان به شهر تاریخی تبریز بیایند و بدین ترتیب روابط بین دو ملل نیز افزایش یابد.

هاپتون اعتمادسازی بین المللی را مهم ترین عامل برای توسط روابط آینده دانسته و نسبت به حل موانع موجود اظهار امیدواری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.