اهواز- مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان عنوان کرد: خوزستان رتبه اول واحدهای کارگاهی به بهره برداری رسیده و رتبه سوم شهرک ها و نواحی صنعتی دارای واگذاری زمین در سطح کشور را دارد.

خوزستان رتبه اول بهره برداری از واحدهای کارگاهی را دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اخلاق محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر شنبه؛ روز حمایت از صنایع کوچک در سالن جلسات شهرک صنعتی شماره ۴ اهواز برگزار شد، با بیان این که در استان خوزستان ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در قالب ۳۳ شهرک و ۳۷ ناحیه صنعتی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: ۵۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خوزستان دارای زمین هستند که از این تعداد ۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی، در حال واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه صنایع کوچک و متوسط هستند.

وی تعداد واحدهای صنعتی بهره برداری شده در شهرکها و نواحی استان را یک هزار و ۲۴۹ واحد خواند و گفت: میزان اشتغال زایی این واحدها ۲۰ هزار و ۷۴۸ نفر با حجم سرمایه‌گذاری ۲۱ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان عنوان کرد: خوزستان دارای رتبه اول واحدهای کارگاهی به بهره برداری رسیده و رتبه سوم شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای واگذاری زمین در سطح کشور را دارد.

محمدیان در خصوص بحث تامین آب و برق شهرک های صنعتی اذعان داشت: خوزستان رتبه اول تامین آب کشور و رتبه چهارم تامین برق را در سطح کشور دارد.

وی ادامه داد: خوزستان رتبه چهارم تامین گاز را در سطح کشور به خود اختصاص داده، همچنین دارای رتبه سوم انتقال مخابراتی در سطح کشور است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان در چهار سال گذشته و در دولت یازدهم توانست ۵۱۷ قرارداد منعقد کند، گفت: میزان سرمایه گذاری ناشی از این تعداد قرارداد، ۶۴۳ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳۰۵ واحد صنعتی با میزان اشتغال سه هزار و ۷۲۸ نفر و در مساحتی به وسعت ۳۷۲ هکتار به بهره برداری رسیده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان درخصوص حوزه فنی شهرک های صنعتی بیان کرد: در چهار سال اخیر آبرسانی به ۴ شهرک و ناحیه صنعتی(مجموع شهرک ها و نواحی صنعتی دارای انشعاب آب ۵۱)، برق رسانی به ۸ شهرک و ناحیه صنعتی(مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارای شبکه برق ۵۷) و گازرسانی به ۷ شهرک و ناحیه صنعتی (مجموع شهرک ها و نواحی صنعتی دارای گاز ۳۲ ) صورت گرفته است.

وی ادامه داد: انتقال خط تلفن به ۱۷ شهرک و ناحیه صنعتی (مجموع شهرک ها و نواحی صنعتی مجهز به تلفن ۴۶)، احداث ۶ واحد تصفیه خانه در شهرک ها و نواحی صنعتی(مجموع شهرک ها و و نمایی صنعتی دارای تصفیه خانه ۷)، ایجاد ۸۲ هکتار فضای سبز(مجموع مساحت فضای سبز موجود در شهرکها و نواحی صنعتی ۱۹۱ هکتار) و ایجاد ۱۶۶ کیلومتر شبکه آبرسانی آبیاری قطره ای (مجموع شبکه آبیاری ایجاد شده در شهرکها و نواحی صنعتی ۲۵۳ کیلومتر) از دیگر اقدامات شرکت شهرک های صنعتی در این مدت بوده است.

محمدیان با اشاره به ایجاد ۱۲ کیلومتر و تعمیر ۹۵ کیلومتر شبکه روشنایی در شرکت شهرک های صنعتی، بیان کرد: ۲۳ کیلومتر شبکه توزیع برق فشار متوسط و دو باب مسجد در شهرک های صنعتی شماره ۴ اهواز و ایذه احداث شده است.

وی افزود: افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک های صنعتی اهواز(با زیربنایی به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۱۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه با ظرفیت استقرار ۳۹ دفتر مشاوره و برخورداری از امکانات کلاسهای آموزشی، فضای نمایشگاهی، سالن کنفرانس، سالن آمفی‌تئاتر، انتشارات، نمازخانه و کتابخانه با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال از منابع اعتبارات ملی/ استانی و داخلی عملکرد دیگر این شرکت بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در ارتباط با حوزه صنایع کوچک عنوان کرد: در چهار سال اخیر یک هزار و ۴۳ دوره آموزشی با حضور ۱۷ هزار و ۸۱۲ نفر و ۶۱ تور آموزشی برگزار شده است.

وی افزود: ۴۹ نمایشگاه داخلی با شرکت ۹۳۷ واحد صنعتی و ۱۷ نمایشگاه خارجی با ۸۱ واحد صنعتی برگزار و ۱۳ پایان نامه حمایت شده به دانشجویان اعطا شده است.

 محمدیان به راه اندازی کینیک سیار صنعت با مشارکت اساتید و صاحب‌نظران حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: این کلینیک با هدف بازرسی میدانی از واحدهای صنعتی، شناخت موانع تولید، ارائه راهکارهای تسهیل و رونق تولید و کنسرسیوم مواد غذایی راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ در پایان این نشست خبری از خبرنگاران حوزه شرکت شهرک های صنعتی استان تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.