زاهدان- مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان گفت:۹۹ درصد صنایع سیستان و بلوچستان، صنایع کوچک است و اگر بخواهیم در اشتغال و اقتصاد تاثیری گذار باشیم لازم است‌ در حوزه صنایع کوچک فعال تر عمل کنیم.

 ۹۹ درصد صنایع سیستان و بلوچستان صنایع کوچک است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین نشست خبری مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان و رئیس صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان و رئیس شرکت شهرکهای صنعتی با خبرنگاران سیستان و بلوچستان به مناسبت ۲۱ مرداد ماه سالروز حمایت از صنایع کوچک پیش از ظهر امروز در زاهدان برگزار شد . مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان در این‌نشست ضمن تبریک این روز به صنعتگران صنایع کوچک،اظهار داشت: از حدود ۳ سال گذشته ۲۱ ام مرداد ماه به عنوان روز حمایت از صنعتگران صنایع کوچک‌نامگذاری شده است .

وی با تاکید بر لزوم استفاده از تکنولوژی به روز و جذب سرمایه گذاران خارجی برای رسیدن به اهداف برای صنعتگران صنایع کوچک، خاطر نشان کرد: تمام واحدها را می‌توان واحدهای کوچک و متوسط قلمداد کرد .

وی افزود: ۱۵ طرح بزرگ در استان وجود دارد که برای بیش از ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال نموده است. مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان‌کرد: واحدهای صنعتی کوچک باید به سمت آموزش و تکنولوژی جدید پیش روند تا بتوانند در بازارهای بین المللی و منطقه ای حضور یابند.

زنگنه خاطر نشان کرد: توسعه نیافتگی یکی از ویژگی های سیستان و بلوچستان است که این ویژگی سبب می شود سرمایه گذار فرصت ورود در هر حوزه ای را برای سرمایه گذاری پیدا کند .

وی طرح های صورت گرفته در بلوچستان را ۴۰۰ مورد عنوان کرد که برای ۵۴۰ نفر ایجاد اشتغال نموده و هزار و۳۰۰میلیاد تومان است. ماندانا زنگنه افزود: صنایع کوچک تاثیر بسزایی درخلاقیت ،نوآوری و اشتغال دارد و مصداق واقعی عدالت گرایی و مردم گرایی است .

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد صنایع سیستان و بلوچستان ، صنایع کوچک است ،خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در اشتغال و اقتصاد تاثیری گذار باشیم لازم است‌ در حوزه صنایع کوچک فعال تر عمل کنیم.

زنگنه عنوان کرد: برنامه های زیادی برای رونق بخشیدن به بخش تولید تبیین شده است و صنایع کوچک می‌تواند راهکار مناسبی برای اشتغالزایی باشد. مدیر کل جذب و سرمایه گذاری استانداری سیستان و بلوچستان اذعان داشت:واحد های صنعتی باید به سمت تکنولوژی های جدید پیش روند و سوء مدیریت یکی از مشکلات پیش روی صنعتگران است.

زنگنه با بیان اینکه پارک علم و فناوری راهکار مناسبی برای حمایت از تولیدات داخلی است، افزود: عدم توانایی حضور صنعتگران در بازار های کشور و بین المللی یکی از مشکلات پیش روی صنعتگران صنایع کوچک است.

رئیس صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در این نشست با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۱ واجو موفق به دریافت تسهیلات شده اند و ۱۰۲ میلیارد تومان قرارداد با بانکها منعقد شده است .

میرشکار عنوان کرد: علاوه بر برنامه های متعددی که سال گذشته در بحث رونق تولید انجام شد، بازسازی و نوسازی را درسال جدید وارد کار نموده ایم که مبلغ ۴۰۲ میلیارد تومان را برای این اقدام پیش بینی کرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.