شهرکرد-فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده است.

کشف بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در سال جاری

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار غلامعباس غلامزاده ظهر شنبه در مراسم تجلیل از  خبرنگاران استان با اشاره به اینکه خبرنگارا متعهد بازوان نیروی انتظامی هستند افزود: یکی از رویکردهای مهم نیروی انتظامی تعامل با اصحاب رسانه و مطبوعات است که در راستای پیشبرد اهداف این سازمان نقش موثری را ایفا می کنند.

سردار غلامزاده گفت: انتظار از جامعه خبری این است که با انعکاس عملکرد نیروی انتظامی گامی در جهت آرامش افکار عمومی و ایجاد انگیزه برای پرسنل نیروی انتظامی، بردارند.

وی با اشاره به وسعت اخبار و اطلاعات نیروی انتظامی در حوزه های مختلف، تصریح کرد: حجم اخبار و اطلاعات روزانه این سازمان بسیار بالا است اما تنها اخباری قابل انتشار است که محرمانه،طبقه بندی و امنیتی نباشد و اخبار منشره باید کارشناسی شده باشد تا نتیجه مثبت آن در جامعه دیده شود.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات این سازمان در سال جاری گفت: ساماندهی مسافران نوروزی در ایام تعطیلات و ایجاد امنیت کامل، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در کمال امنیت و آرامش که در سال های اخیر بی سابقه بوده است و همچنین ایجاد نظم و امنیت در سطحی شهری و برون شهری در بحث تعطیلات تابستانی از جمله این اقدامات بوده است.

غلامزاده اظهار کرد: در سال جاری سرقت به عنف کاهش ۱۱ درصدی، تجاوز به عنف کاهش ۷۰ درصدی، چاقو کشی و شرارت کاهش ۴۵ درصدی و جرائم مسلحانه نسبت به مشابه سال قبل کاهش ۴۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به کشفیات مواد مخدر گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱ تن و ۲۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و در این راستا ۱۴ باند توزیع دستگیر شدند.

سردار غلامزاده با اشاره به اینکه قاچاق کالا یکی از آفت های اقتصادی است، افزود: در سال جاری بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نصب دوربین های سرعت سنج در سطح جاده های استان گفت: در مجموع تصادفات نسبت به مشابه سال قبل بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به طرح جمع آوری متکدیان سطح شهر افزود: وظیفه اصلی این اقدام بر عهده شهرداری و سازمان بهزیستی است و نیروی انتظامی به عنوان پشتیبان جهت تامین امنیت وارد عمل می شود.

سردار غلامزاده تصریح کرد:در طرح ضربتی که با همکاری نیروی انتظامی صورت گرفت ۲۰ نفر از متکدیان شهر دستگیر شدند و به مراجع ذیصلاح معرفی شدند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به کشف بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در شب گذشته گفت: تمامی خودروهایی که قصد حمل کالا از مرزهای استان را دارند باید فاکتور خرید کالا را همراه داشته باشند.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم خبرنگاران برتر در حوزه نیروی انتظامی تجلیل شدند.

گفتنی است،از هومن نجاتی خبرنگار قدس آنلاین در استان چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.