در راستای تسهیل سفر زائران خانه خدا در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تلاش شد مراحل نهایی راه‌اندازی سالن حج این شهر فرودگاهی هر چه‌ سریع‌تر انجام شود.

تکمیل سالن حج شهر فرودگاهی امام (ره) در مراحل نهایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، بیست و چهارم تیرماه سال جاری‌ بود که رئیس هیئت مدیره ‌شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) دستور ویژه‌ای برای احداث سالن موقت حج در بخش بوردینگ غربی ترمینال شماره ۱ شهر فرودگاهی به پنج تیم عملیاتی و فنی ابلاغ کرد.

پس از ابلاغ این دستور ویژه، با برنامه‌ریزی‌های فشرده و انجام سریع کارها در بخش‌های فناوری اطلاعات، فنی مهندسی و حراست زیر ساخت‌های مناسب با بستری پایدار و امن فراهم شد تا سیستم‌های کنترل گذرنامه‌، پذیرش مسافر، نمایش اطلاعات پرواز، دستگاه خود پرداز، دستگاه پرداخت عوارض خروج از کشور، سیستم‌های هشدار دهنده و اطلاع رسان پلیس‌، دوربین های مداربسته و ایستگاه‌های ایکس-ری در سالن حج عملیاتی شوند.

‌در گام بعد و در راستای رفاه بیشتر زائران کیوسک‌های تأمین کننده شارژ تلفن‌ همراه در سالن حج نصب شد و با استقرار سیستم ویدئو پروژکتور، زمینه پخش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای زوار سرزمین وحی در سالن حج فراهم آمد و همه سیستم‌های پله برقی و آسانسورهای موجود در بخش پذیرش مسافر سرویس و آماده خدمت‌رسانی شد.

در بخش بعد با قراردادن سازه‌های پیش ساخته و جداسازی بخش‌های عمومی و بوردینگ، حدود مرزی مورد نیاز برای نیروهای سپاه و نیروی انتظامی مشخص شد و کانترهای کنترل مسافر، کنترل گذرنامه و گیت های بازرسی با ساختاری بسیار زیبا طراحی و در محل های از پیش تعیین شده نصب شد.

‌عملیات آسفالت مسیر ورودی سالن حج طی ۱۲ ساعت انجام شد و وزیر راه و شهرسازی طی بازدیدی که از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) داشت، از تلاش های صورت گرفته ابراز رضایت کرد.

‌تعامل و همکاری‌های صورت گرفته میان عوامل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اداره گذرنامه، فرماندهی پلیس و سازمان حج و زیارت با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در احداث هرچه سریع سالن حج نقشی کلیدی داشت.

مجموع اقدامات انجام شده در سالن حج فرودگاه موجب شد تا حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت‌ هنگام حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای سفر به سرزمین وحی با اعلام خرسندی از روند اعزام حجاج، مراتب رضایت مقام معظم رهبری و خود را در این خصوص به ‌سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ابلاغ کند.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز با وجود برخی کارشکنی‌های طرف سعودی که گاهی موجب تاخیر در انجام پروازهای حجاج نیز شده است، برنامه پروازی فشرده و منظمی را برای انتقال زائران به سرزمین وحی تنظیم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.