گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت جهاد کشاورزی به مجلس گفت: من قبلا برنامه های خود را تقدیم نمایندگان کرده بودم که در جهت اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی است.

برنامه های من در جهت اسنادبالادستی و با نگاه به اقتصادمقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین، محمود حجتی گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارت جهاد کشاورزی به مجلس امروز در حاشیه نشست با فراکسیون مستقلین اظهار کرد: نمایندگان در فراکسیون مستقلین و همچنین سایر فراکسیون ها دغدغه هایی در سطح ملی و همچنین در منطقه ای که هستند، دارند؛  بنابراین در پی این هستند که برنامه های وزیر پیشنهادی چه هست و چه می تواند باشد.

وی افزود: البته من قبلا برنامه های خود را تقدیم نمایندگان مجلس کرده بودم و رویکردهایی را در آن مطرح کردم که در جهت اسناد بالادستی و اقتصاد مقاومتی با نگاه بهره وری هر چه بیشتر از منابع پایه با توجه به محدودیت هایی که به ویژه در مسائل آب داریم، است.

حجتی ادامه داد: در ۴ سال گذشته با پشتیبانی مجلس ها و دولت و همین طور مشارکت سازنده خود تولید کنندگان در ارتباط با بهره وری آب، یکی از روش های افزایش بهره وری فقط سیستم های نوین آبیاری است که امیدواریم این روند را بتوانیم با شتاب بیشتر در آینده ادامه بدهیم.

وی تصریح کرد: برای مثال ما در دهه ۸۰ طبق ارزیابی هایی که موسسات تحقیقاتی به عمل آوردند برای تولید یک کیلو شکر از چغندر، برای یک متر آب که مصرف می کردیم، ۲۰۰ گرم شکر تولید می کردیم اما امروز در وضعیتی قرار داریم که با بذر اصلاح شده و کشاورزی مکانیزه و مبتنی بر اصول علمی و فنی می توانیم این عدد را از ۲۰۰ گرم به ۱۰۰ گرم برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.