مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای خواستار توجه بیشتر به جوانان برای ممانعت از جذب آنها از سوی گروههای تروریستی شد.

جوانان عراق باید اساس هر طرحی در آینده کشور باشند

به گزارش قدس آنلاین، مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای به مناسبت روز بین المللی جوان سازمان ملل در ۱۲ آگوست به جوانان عراقی و پارلمان جوان تبریک گفت و اعلام کرد: جوانان سرمایه واقعی در طرح تغییر و سازندگی و دفاع از دستاوردهای ملی هستند.

در این بیانیه آمده است: هر طرح اصلاحی یا چشم انداز آتی کشور باید بر اساس تکیه به روی جوانان در زمینه های عقیدتی، فکری، علمی، فرهنگی و اجتماعی باشد و همه شرایط برای استفاده از توان خلاقانه و مبتکرانه آنها فراهم شود و به آنها مجالی برای ایفای مسئولیت در عراق داده شود تا عراق بتواند همگام با زمان حرکت کند و نیازهای آتی برآورده شود.

مجلس اعلای اسلامی عراق بیان کرد: خط مشی مجلس اعلا برگرفته از خط مشی نبوی و اهل بیت آن است.

در این بیانیه آمده است: مجلس اعلا روحیه چالش طلبی جوانان عراقی را با توجه به شرایط خطرناکی که کشور با آن روبرو است را ارج می نهد. جوانانی که به خاطر کشور و ملت و مقدسات جانفشانی می کنند و به فتوای جهاد کفایی که دنیا را شگفت زده کرد لبیک گفتند و شجاعتی بی نظیر در جنگ با گروههای تروریستی از خود نشان دادند و ایمان را به نمایش گذاشتند. ما مطمئن هستیم که آنها نقش زیادی در بازسازی شهرهای ویران شده که تروریستها ویران کرده اند و از بین بردن آثار روانی و اجتماعی جنگ و برقراری صلح اجتماعی در این مناطق و موفقیت طرحهای توسه در همه شهرهای عراق خواهند داشت.

مجلس اعلای عراق بیان کرد: ما در مجلس اعلا از کنار زده شدن جوانان، بیکاری و بهره برداری و سوء استفاده برخی طرفها بدون توجه به مشکلات این جوانان متاسفیم و خواستار به کار گیری همه توان و امکانات کشور برای حل مشکلات بیکاران و فارغ التحصیلان بر اساس رویه عادلانه هستیم و اینکه روحیه خلاقیت و ابتکار آنها تقویت شود و از توان علمی و فرهنگی و ورزشی با ایجاد مراکزی استفاده شود و همه موانعی که سبب خروج جوانان عراقی به خارج شده و کشور از منابع انسانی و نخبگان علمی دچار خسران شده است، برطرف گردد و همه اقدامات لازم برای حمایت از جوانان در برابر افکار منحرف و گروههای تروریستی که در کمین آنها نشسته اند تا آنها را برای طرح های مرگبار خود جذب کنند و زندگی آنها را به تباهی بکشانند، به عمل آید. مجلس اعلا به یاری خداوند این خواسته ها را در صدر برنامه های ملی برای آینده قرار می دهد. جوانان سرمایه ملی و واقعی کشور هستند. از خداوند می خواهیم که جوانان ما را موفق کند.

منبع: السومرية

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.