سفیر ایران در مالزی با بیان اینکه به منظور ایجاد زیر ساخت های گردشگری باید توسعه روابط بین الملل متناسب با تحولات رایج جهان دنبال شود، گفت: حضور گردشگران، ایران هراسی راخنثی می کند.

توسعه روابط بین الملل متناسب با تحولات رایج جهان دنبال شود

به گزارش قدس آنلاین، مرضیه افخم در دیدار با فرماندار مهدی‌شهر به میزبانی هتلی در این شهرستان بابیان اینکه دولت دوازدهم درراستای افزایش گردشگر برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی در نظر دارد، ابراز داشت: رویکرد کشور در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید در راستای جذب گردشگر و تقویت زیرساخت‌های صنعت گردشگری و آثار مثبت اقتصادی آن همراه بوده است.

وی افزود: بی‌شک تلاش در راستای حضور گردشگران خارجی در کشور توطئه‌های ایران هراسی را نقش بر آب می‌کند لذا توجه به دیپلماسی عمومی گردشگری در دولت دوازدهم به حد مطلوبی افزایش‌یافته است و در برنامه‌های بلندمدت استفاده از این ظرفیت همچنان تداوم‌بخش برنامه‌های دولت خواهد بود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی بابیان اینکه ایران و مالزی به‌عنوان دو کشور مسلمان و آسیایی امکان توسعه  روابط در بخش‌های مختلف و ازجمله در حوزه گردشگری را دارند، ابراز داشت: از جمله جذابیت‌های ایران برای گردشگران مالزیایی  تناول غذای حلال و آداب زندگی متناسب بافرهنگ و مشترکات دو ملت در هر نقطه از ایران اسلامی محسوب می‌شود.

افخم بابیان اینکه حضور فعالان بخش گردشگری مالزیایی برای سنجش ظرفیت‌های موردعلاقه آنان و مذاکره با بخش خصوصی و دولتی حوزه گردشگری می‌تواند نخستین گام  عملیاتی برای شروع یک فعالیت اثرگذار و بلندمدت باشد، تصریح کرد: با توجه به عرصه ظریف رقابت در حوزه گردشگری علاوه بر وجود ظرفیت‌های طبیعی گردشگری فعالیت در این حوزه باید به‌روز و کاملاً تخصصی و مبتنی بر استانداردهای متداول  دنبال شود.

وی بابیان اینکه باید به ظرفیت‌ها و جذابیت‌های استان‌ها  توجه شود، افزود: بر پایه سیاست‌گذاری‌های راهبردی کشور، با توجه به فعالیت و ظرفیت‌های کم‌نظیر و جذاب مناطق مختلف، استان سمنان برای جذب گردشگر خارجی و ازجمله گردشگران از کشورهای اسلامی می‌تواند گام‌های موثرو بلندی را در این دوره بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.