رئیس سازمان نقشه‌برداری نخستین قدم در مسیر توسعه را بهره‌مندی از داده‌های مکانی دقیق عنوان کرد و گفت: نقشه‌های جامع در کشور تهیه می‌شود.

نقشه‌های جامع برای توسعه ظرفیت استان‌ها تهیه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا آزموده اردلان  امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکان دسترسی به اطلاعات به شکل بر خط و تصاویر دارای مختصات که در تقویت و توانمندی ظرفیت استان زنجان نیاز بوده و دسترسی به پورتال سامانه نخستین قدم برای رسیدن به توسعه است .

وی در مورد اطلاعات مکانی مورد بهره‌برداری عنوان کرد:  این اطلاعات شامل داده‌های مکانی لایه‌های GIS که برای مختصات استان نیاز بوده می‌شود و این برنامه نخستین قدم برای توسعه زیر ساخت‌های مدیریتی  است. 

رئیس سازمان نقشه‌برداری در مورد  اطلاعات مکانی که جزئی‌ترین مسئله آن موقیعت مکانی است، بیان کرد: سازمانی که بتواند به نحو مطلوب از اطلاعات مکانی بهره کافی را ببرد به یک سازمان بسیار توانمند  تبدیل می‌شود و به می‌رسد.

اردلان با اشاره به اینکه انسان دارای اندیشه و تفکر است، افزود: در دنیای امروزه توسعه و پیشرفت فقط با تسلط  بر پیرامون به عالی‌ترین درجه می‌رسد و رشته نقشه‌برداری قدیمی‌ترین علم بشر است.

وی در مورد جوامع پیشرفته بیان کرد: تبادل و برخورداری از امکانات از طریق زیرساختی به نام زیرساخت مکانی محقق می‌شود که ساز و کار آن ایجاد شده است.

رئیس سازمان نقشه‌برداری بیان کرد: تهیه نقشه‌های جامع از جمله کارهای سازمان نفشه برداری برای ارائه خدمات در سطح منطقه است و  این نقشه‌ها ظرفیت و نواحی مستعد زمین را با دقت و صحت در اختیار ما قرار می‌دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.