رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه مشکلات اتحادیه اروپا با آنکارا به دلیل سیاستهای داخلی خود این اتحادیه است، گفت که روابط میان آنکارا و برلین پس از انتخابات پارلمانی آلمان بهبود خواهد یافت.

روابط با آلمان پس از برگزاری انتخابات بهبود خواهد یافت

به گزارش قدس آنلاین، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز طی سخنانی گفت که تنش های موجود میان ترکیه و اتحادیه اروپا به سیاست های داخلی این اتحادیه بازگشته و روابط آنکارا و برلین نیز پس از برگزاری انتخاباتی پارلمانی در آلمان بهبود خواهد یافت.

اردوغان در ارتباط با تنش های ایجاد شده میان اعضای اتحادیه اروپا و آنکارا گفت: فرانسه و اتریش نیز پیشتر چنین (رفتار)کردند و امروز ما شاهد پیروی از همان استراتژی توسط آلمان هستیم. من معتقدم این وضعیت پس از انتخابات بهبود خواهد یافت.

گفته می شود اشاره اردوغان به برگزاری انتخابات پارلمانی آلمان است که بر اساس زمان پیشتر اعلام شده از سوی مقام های آلمان قرار است در تاریخ ۲۴ سپتامبر در این کشور برگزاری شده و آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور برای چهارمین بار در انتخابات شرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است روابط میان آنکارا و برلین از سال گذشته به دلیل پاره ای از مشکلات دوجانبه میان دو طرف رو به سردی گذاشته و طی ماه های اخیر نیز به بدترین شکل خود طی چن دهه اخیر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.