هنرمندان و بازیگران کشور در هفدمین جشن سینمایی حافظ حضور یافتند.

حضور هنرمندان در هفدهمین جشن سینمایی حافظ

به گزارش قدس آنلاین، هفدهمین جشن سینمایی حافظ امشب شنبه ۲۱ مرداد ماه با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مخاطبان در تالار وزارت کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم صوتی از شهید محسن حججی که در آن شهید حججی وصیت می‌کرد برای حضار پخش شد.

سپس امین معلم فرزند علی معلم روی صحنه آمد و به حضار به صورت فارسی و انگلیسی خوش‌آمد گفت.

بعد از خوشامدگویی، رضا یزدانی خواننده کشورمان روی صحنه آمد و برای حضار چند قطعه موسیقی اجرا کرد.

امید معلم فرزند بزرگ مرحوم علی معلم در این مراسم گفت: بسیار برایمان سخت بود که این جشن را بدون حضور پدرم برگزار کنیم. ما تمام تلاشمان را کرده ایم که طی این مراسم حضور پدرم را حس کنید.

وی سپس به معرفی اعضای هیئت داوران پرداخت.

مهران مدیری اجرای این جشن را برعهده دارد. وی گفت که بسیار کار سختی است که امشب به جای علی معلم اجرا این مراسم را برعهده بگیرم. امشب شب بسیار پرستاره ای است. مطمئنم که علی معلم امشب در کنار ماست و ما را همراهی می کند.

سپس کلیپی از سالهای اجرای علی معلم به نمایش در آمد.

آذر معماریان در این مراسم گفت : امسال به دلیل این که علی معلم علاقه بسیاری به تندیس حافظ داشت یکی از این تندیس ها که نشان فیروزه دارد به نام علی معلم به یک سینمای گر تعلق می گیرد. امکان دارد سال آینده به فردی تعلق یابد که اسم ایران را زنده نگه داشته است.

در ادامه این مراسم تندیس علی معلم به اصغر فرهادی تعلق یافت. به علت این که این کارگردان سینمای ایران در کشور حضور نداشت ساره بیات به جای او این تندیس را دریافت کرد.

ساره بیات ضمن دریافت جایزه اصغر فرهادی گفت که امشب جای علی معلم بسیار خالی است، خوشحالم که می توانم این تندیس ارزشمند را به دست آقای فرهادی برسانم.

جواد طوسی برای اهدای جایزه دستاورد نوشتاری روی صحنه می آید. او اظهار کرد: دوستی که قرار است جایزه دستاورد نوشتاری را دریافت کند بسیار به علی معلم نزدیک است. شهرام جعفری نژاد سالها در کنار علی معلم فعالیت کرد. یادم است که شهرام جعفری نژاد وقتی کارش را در مجله فیلم آغاز کرد شهوت نوشتن نداشت و بسیار گزیده کار بود.


سپس جایزه دستاوردهای نوشتاری هفدهمین جشن سینمایی حافظ به شهرام جعفری نژاد اهدا شد.


شهرام جعفری نژاد ضمن دریافت جایزه خود گفت: علی جان سلام دیدی بالاخره اومدم جشن حافظت، ولی متاسفم وقتی آدم که تو دیگر در این مراسم حضور نداری. یادت است صبح های جمعه و تماشای فیلم های ۳۵ میلی متری. یادش بخیر مثل همیشه خود را آراسته می کردی و برای تماشای فیلم می آمدی.

در ادامه این هفدهمین جشن سینمایی حافظ مراسم بزرگداشت محمد علی کشاورز برگزار شد.


محمد علی کشاورز در این مراسم اظهار کرد: درود بر مرحوم علی معلم که در مجله خود تنها درباره سینما صحبت نمی کرد بلکه از واژه بزرگتری مانند تئاتر نیز سخن به میان می آورد. من برای مردم ایران آرزوی موفقیت و سلامتی در تمامی ایام آرزومندم.


جمشید مشایخی نیز گفت: علی معلم در قلب ماست و به هیچ عنوان از آن خارج نمی شود.

سپس داریوش ارجمند برای اهدای جایزه بهترین فیلم مستند روی صحنه آمد و جایزه این بخش را به بهتاش صناعی ها و مریم مقدم برای ساخت دیپلماسی شکست ناپذیر اهدا کرد.


آزیتا حاجیان و کورش تهامی روی صحنه آمدند و جایزه بهترین فیلمنامه مجموعه تلویزیونی را به سروش صحت و ایمان صفایی برای سریال لیسانسه ها اهدا می کنند.


سروش صحت ضمن دریافت جایزه خود اظهار کرد: امشب کتی را که ۱۷ سال است در جشن حافظ پوشیده ام را از تن در می آورم و کت جدیدی برای ۱۷ دوره دیگر جشن حافظ می خرم.

در ادامه امیر پوریا، حمید نعمت الله و علیرضا رئیسیان روی صحنه می آیند و جایزه ویژه هیئت داروان را به محمدرضا گلزار برای بازی در فیلم عاشقانه و سلام بمبئی تقدیم می کنند.


محمدرضا گلزار ضمن دریافت جایزه خود بیان کرد: تشکر می کنم از هیئت داوران بابت این جایزه. جای علی معلم در این مراسم بسیار خالی است، دریافت تندیس حافظ را پس از ۱۷ سال به فال نیک می گیرم.

سپس الهام حمدی و میلاد کی مرام روی صحنه می آیند و جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را به سیما تیرانداز برای ایفای نقش در سریال پادری اهدا کردند.

مرجانه گلچین به روی صحنه می آید و جایزه بهترین بازیگر کمدی مرد را به هوتن شکیبا برای ایفای نقش در سریال لیسانسه ها تقدیم می کند.


هوتن شکیبا ضمن دریافت جایزه خود گفت: آشنایی من با علی معلم به دوره پانزدهم بر می گردد که از من درخواست کرد با صدای دیبی این صحبت کنم. علی معلم امروز در کنار ما نیست دیبی هم دو سال است ممنوع الکار است. جایزه را به پدرم تقدیم می کنم.

در ادامه این مراسم هنگامه قاضیانی و امین حیایی بر روی صحنه می آیند و جایزه بهترین زن درام تلویزیونی را به ساره بیات برای ایفای نقش در سریال عاشقانه اهدا می کند.


ساره بیات ضمن دریافت جایزه خود اظهار کرد: از هیئت داوران تشکر می کنم که من را لایق این جایزه دانستند. از منوچهر هادی تشکر می کنم که محیطی امن برای بازیگران عاشقانه فراهم کرد.

پوران درخشنده روی صحنه می آید و جایزه بهترین مرد درام تلویزیونی را به هومن سیدی برای ایفای نقش در سریال عاشقانه تقدیم می کند.


هومن سیدی ضمن دریافت جایزه خود گفت: فکر می کنم در ایران یک انسان می تواند هم خوشحال باشد و هم غمگین، خوشحالم که این جایزه را گرفتم و غمگین که علی معلم پیش ما نیست، پس یک ایرانی تمام عیارم.


مهناز افشار و بهاره کیان افشار روی صحنه می آیند. مهنار افشار می گوید: خطاب به همه کسانی که در سال گذشته آقای معلم را بازخواست کردند می گویم، دلتان نمی سوزد که علی معلم امسال در این جشن حضور ندارد.


جایزه بهترین کارگردان تلویزیونی به منوچهر هادی برای کارگردانی سریال عاشقانه اهدا شد.


منوچهر هادی ضمن دریافت جایزه خود اظهار کرد: این جایزه را در مرتبه اول به عوامل عاشقانه تقدیم می کنم، سپس به یکتا ناصر که همیشه همراه من بوده است.

مهران غفوریان، یوسف تیموریان و رضا داودنژاد به روی صحنه می آیند و جایزه بهترین سریال تلویزیونی به رضا جودی برای تهیه کنندگی سریال لیسانسه ها تقدیم می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.