به دنبال تهدید کره شمالی برای حمله به جزیره گوام، مقامات این جزیره دستورالعمل دو صفحه‌ای را برای ساکنان این جزیره به منظور رویارویی با حمله اتمی احتمالی پیونگ‌یانگ، صادر کردند.

وحشت در گوام؛ صدور دستورالعمل مراقبت از خود در برابر حملات اتمی

به گزارش قدس آنلاین،  چند روز پس از آنکه کره شمالی اعلام کرد ممکن است به جزیره «گوام»، حمله کند، مسئولان این منطقه تحت حاکمیت آمریکا دستورالعمل‌هایی را برای ساکنان این جزیره به منظور مواجهه با حمله اتمی احتمالی کره شمالی صادر کرده‌اند.

شبکه «سی بی اس نیوز» گزارش کرد، این دستورالعمل دو صفحه‌ای که توسط دفتر دفاع غیرعامل اداره امنیت داخی اراضی ایالات متحده صادر شده، به افراد جزیره گوام توصیه می‌کند تا بسته لوازم اضطراری به همراه داشته باشند، برای وضعیت اضطراری خانواده خود برنامه آماده کنند و لیستی از پناهگاههای بتنی در نزدیکی خانه‌هایشان، محل کار و مدارس خود داشته باشند.

در این دستورالعمل آمده است در صورت وقوع یک حمله واقعی، افراد باید «نزدیک‌ترین ساختمان که ترجیحاً از بتن ساخته شده باشد را پیدا کنند و برای جلوگیری از نفوذ هرگونه مواد رادیواکتیو در بدنشان، به داخل این پناهگاه‌ها بروند».

این بیانیه ادامه می‌دهد که اگر در حین حمله احتمالی کره شمالی، فردی در فضای باز گرفتار شود «به نور ساطع شده از انفجار خیره نشوید - این نور می‌تواند باعث کوری شما شود. روی زمین دراز بکشید و سر خود را بپوشانید. اگر انفجار با فاصله از شما به وقوع بپیوندد، ۳۰ ثانیه یا بیشتر طول می‌کشد تا موج انفجار به شما برخورد کند».

این دستورالعمل همچنین به افرادی که در هنگام حمله در فضای باز قرار دارند، توصیه می‌‌کند تا لباس‌هایشان را از تن خود بیرون آورند و هرچه سریعتر آن را تمیز کنند و با صابون و آب فراوان دوش بگیرند تا آلودگی‌های رادیواکتیو از آن‌ها زدوده شود.

در این دستورالعمل آمده است: «از نرم‌کننده برای موهای خود استفاده نکنید زیرا موجب جذب مواد رادیواکتیو بر روی موهای شما می‌شود».

در خصوص مدارس و کودکان نیز گفته شده است: «تمامی مدارس به صورت محکم ساخته شده است و از استانداردهای ساختمانی قانونی بهره‌مند است. کودکان خود را از مدرسه‌ها خارج نکنید. شما و کودکانتان می‌بایست از جاده‌ها و خیابان‌ها به سمت مکان‌های امن پناه ببرید. مدرسه برای کودکانتان از خیابان امن‌تر است. امن‌ترین مسیر برای آن‌ها، ماندن در مدرسه تا زمانی است که پاکسازی صورت گیرد». 

این دستورالعمل بعد از آن صادر شده است که کره شمالی اوایل هفته تهدید کرد که به گوام حمله خواهد کرد. کره شمالی بعد از آن چنین تهدیداتی را مطرح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفت واشنگتن «با خشم و آتش» بی‌سابقه به پیونگ‌یانگ پاسخ می‌دهد.

روز جمعه، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که راهکارهای نظامی اکنون برای شرایطی که کره شمالی دست به «اقدام نابخردانه‌ای بزند»، کاملا آماده و مهیاست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.