وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی با بیان اینکه در شرایط فعلی سونامی بیکاری را در پیش رو داریم، گفت: آقای طب‌نیا به عنوان مشاور ارشد در کنار من همکاری می‌کند.

سونامی بیکاری را در پیش رو داریم/ کاهش سود بانکی تورم‌ زا است

به گزارش قدس آنلاین،  مسعود کرباسیان امروز(شنبه ۲۱ مردادماه) در فراکسیون تولید و اشتغال حضور یافت و در باره برنامه‌های خود برای حضور در کابینه دولت دوازدهم، اظهار داشت: ما در شرایط فعلی سونامی بیکاری را در پیش رو داریم.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی کار من بعد از انقلاب در بخش تولید شروع شد و دغدغه تولید و اشتغال را دارم، گفت: دستور کار ما برنامه ششم توسعه است و قرار نیست کاری بیشتر از برنامه ششم توسعه انجام بدهیم.

وی با اشاره به اینکه شاید یکی از دلایلی که در این فضا نام من مطرح شده است این باشد که با ۹۰درصد از وزرا پیشنهادی برای حضور در کابینه دوازدهم سابقه همکاری دارم، اضافه کرد: ما باید بر اساس هماهنگی‌ها کارها را پیش ببریم و مردم نباید تاوان ناهماهنگی ما را بدهند، هماهنگی در زمینه اقتصاد یک اصل مهم است.

این وزیر پیشنهادی برای حضور در کابینه دوازدهم با تاکید بر اینکه اصل ۴۴ قانون اساسی باید محور همه فعالیت‌ها قرار گیرد، بیان کرد: پیمانکار در تولید خود ضرر اوراق قرضه ۴۰ درصد را می‌دهد و در فعالیت بعدی خود این ضرر کرد را اعمال می‌کند، به واسطه این مسئله افزایش قیمت تمام شده را ایجاد کرده‌ایم و بازار رقابت را به‌داخل آورده‌ایم و آن‌را به خارج از کشور انتقال نداده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه آیا مردم حلاوت برجام اقتصادی را چشیده‌اند یا خیر، گفت: سود بانکی باید کم شود اما این مسئله تورم زا است، مردم اگر پول خود را از بانک خارج کنند کجا باید ببرند، باید محلی را برای آن ایجاد کنیم وگرنه پول‌های خارج شده از بانک‌ها به بازار ارز، طلا و دیگر بازارها می‌رود.

کرباسیان ادامه داد: در دنیا به دانشجوها گفته می‌شود که برای کارورزی به تولیدی‌ها بروند، چرا از کارآفرینان فضای جدید نباید حمایت شود خلاقیت در جوانان وجود دارد.

وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و داریی با تاکید بر اینکه طبق گزارشات ایران اولین گمرک مبارزه با موارد مخدر و دومین گمرک مبارزه با قاچاق است، بیان کرد:در مدت زمان فعالت من در گمرک کشور۳۰۰هزار کیلوگرم مواد مخدر کشف شد.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در داخل کشور و شروع کار خود چقدر باید مجوز دریافت کنند، اضافه کرد: برای یک واردات کوچک باید ۲۲ مجوز مختلف دریافت کنید ما ۳دهم درصد از تجارت دنیا را داریم، افزایش تراز تجارت ما ناشی از میعانات و خوراک پتروشیمی‌ها است.

کرباسیان با بیان اینکه بازار کشورهای روسیه، قطر، عراق و افغانستان برای ایران آماده است و ما می‌توانیم با ارز ثابت از صادر کنندگان حمایت کنیم، تصریح کرد: آقای طیب‌نیا در این شرایط بسیار موفق عمل کرده  و او به من قول داده است به عنوان دانش‌آموخته اقتصاد به ما کمک کند ایشان به عنوان مشاور ارشد در کنار من همکاری می‌کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه لازم است بحث تراز تجارت جهانی را در یک جلسه مفصل توضح دهم به این جهت که در تخصص من است، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین کار در کشور مبارزه با فساد است که با شفاف‌سازی، ارائه آمار به مردم امکان پذیر است و در زمینه پولشویی باید با خارجی‌ها همکاری کینم.

در ادامه این جلسه محسن بیگلری با بیان اینکه آقای کرباسیان گمرکات را متحول کرد اما نمی‌توان گفت فساد را در آنجا به صفر رسانده‌است، گفت: کرباسیان فساد در گمرک‌های کشور را به‌حداقل رسانده و دستگاه‌های ایکس ری را در گمرکات نصب کرده است.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسامی با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که آقای روحانی در انتخابات روی آن مانور داد بحث شفافیت در گمرکات بود، تصریح کرد: مطمئن هستم با حضور شما مشکل بانک‌ها حل می‌شود و بحث مالیات را شفاف می‌کنید.

در ادامه این جلسه غلامرضا کاتب با بیان اینکه بیشترین سوال از وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی در خصوص هماهنگی بین بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه بود، اظهار داشت: عدم هماهنگی آسیب جدی به تیم اقتصادی دولت می‌زند.

 رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در مبارزه با مفاسد اقتصادی در داخل کشور از ۱۰ پله صعود داشته‌ایم.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.