ساری- این روزها که تجلیل از خبرنگاران در مازندران رونق دارد، اتفاق خوشایندی در عرصه رسانه روی داد که ترافیک برنامه ها و قدردانی ها بر آن سایه افکند.

قدس آنلاین - عباس مهدوی: همزمان با هفته پاسداشت حرفه خبرنگاری و روزنامه نگاری، نشریه ای در مازندران متولد شد که جایش در این سامان خالی بود.

نشریه ای که مخاطبانش سیاسیون، مدیران و بزرگسالان نیستند و قرار است برای بچه های این دیار سخن بگوید و با کودکان و نوجوانان همدم باشد.

مخاطبانی که اندک اندک، لذت خواندن رسانه ای کاغذی را به فراموشی می سپارند و وقتی برایشان از حظ خواندن کیهان بچه ها در سال های کودکی و نوجوانی می گویی، حسی را در چهره معصوم شان نمی بینی.

بچه های امروز با نوستالژی رسانه کاغذی بیگانه اند و آنقدر که در سه ده اخیر به نشریات بزرگسالان توجه شده، نیازهای های این قشر سرنوست ساز جامعه  نادیده انگاشته شده است.

«تی تی مونا» نخستین نشریه کودکان مازندران متولد شد تا شاهد خلق رسانه ای باشیم که قرار است با بضاعت خود در دستان بچه ها جای گیرد و نقطه قوتی باشد برای ورود نشریه ای مکتوب به خانه خانواده های مازندرانی که مدتهاست با مطبوعات مازندران بیگانه اند.

مدیرمسول این نشریه جذاب کودکانه علیرضا سعیدی کیاسری است که سالهاست در عرصه رسانه فعالیت می کند و نویسنده و فعال فرهنگی است.

سعیدی که سالها فعالیت در آموزش و پرورش را نیز در چنته دارد به خوبی با خواسته های کودکان آشناست و نیازهای رسانه ای آنها را می شناسد.

بی تردید انتشار منظم این نشریه تخصصی به حمایت دستگاهها و نهادهای فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد تا بتواند رسانه ای باشد برای کودکان این استان که از کمترین امکانات فرهنگی برخوردارند.

تولد تی تی مونا را می توان مهمترین اتفاق روز خبرنگار مازندران توصیف کرد که فارغ از حاشیه های بی سرانجام و بیهوده این روز، پا به عرصه رسانه ها گذاشت و می خواهد شادی و آگاهی را به کودکان هدیه کند.

روزنامه قدس به نوبه خود این تولد را تبریک می گوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.