بجنورد- مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌شمالی گفت: این شرکت از دستگاه های اجرایی و مردم بابت هزینه مکالمه ۶۰ میلیارد ریال طلب دارد اگراین مبلغ وصول شود و میزان بدهی تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، به طورقطع این مبلغ در روند توسعه استان هزینه خواهد شد.

مخابرات خراسان‌شمالی۶۰ میلیارد ریال از مردم و دستگاه های اجرایی طلب دارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا هاشمی در نشست خبری  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ هزار تلفن ثابت منصوبه در استان داریم،یادآورشد: هم اکنون ۷۰ هزار شماره در استان فاقد کارکرد هستند که امیدواریم در شهریور ماه سال جاری با اجرای طرح کرامت و ایجاد انگیزه این مشترکین را دوباره فعال کنیم.

هاشمی با اشاره به چاپ ۶۰۰ هزار قبض تلفن ثابت و همراه در استان،خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از این میزان هزینه، با اجرای طرح الکترونیکی کردن قبوض دیگر قبض های کاغذی حذف می شود.

وی تاکید کرد: به منظور اجرای طرح قبوض الکترونیکی نیازمند شماره های تلفن همراه مشترکان هستیم بنابراین از همه مشترکین تلفن ثابت می خواهیم شماره تلفن همراه خود را به سامانه ۱۰۰۰۵۸۴۲۰۲۰ پیامک کنند.

هاشمی با بیان اینکه در حوزه فیبر نوری نیز نیمی از شهر بجنورد به فیبر خانگی مجهز شده است، عنوان کرد: به منظور اجرای طرح فیبر خانگی هشت میلیارد ریال هزینه شده است.

وی یادآورشد: با اجرای طرح تفکیک و جداسازی اینترنت در استان میزان هزینه مشترکین تا ۵۰ درصد کاهش یافته است .

هاشمی با اشاره به اینکه سرعت دیتای تلفن همراه ۳۰۰تا۴۰۰ برابر افزایش یافته است، گفت: تکنولوژی ۲۸۰ مورد از سایت های BTS در استان به نسل سه و چهار تغییر یافته است.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ هزار مشترک تلفن همراه اول در استان، یادآورشد: در مجموع در حوزه تلفن همراه و دیتا دارای یک میلیون نفر مشترک هستیم.

هاشمی با بیان اینکه ۱۲۵ روستا در استان در بحث اینترنت از مخابرات خدمات می‌گیرند، افزود: ۲۵۰ روستای دیگر نیز با استفاده از ظرفیت دیگر اپراتورها از اینترنت استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.