شهرکرد-مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۱۹ میلیون نفر در مناطق ناکارآمد زندگی می‌کنند که سکونتگاه‌های غیر رسمی یکی از مناطق ناکارآمد به شمار می‌رود.

بیش از ۱۹ میلیون نفر در مناطق ناکارآمد زندگی می‌کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید حسن موسوی چلک روز شنبه در دیدار با مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: با توجه به سرشماری های انجام شده در سال ۹۰ و ۹۵ تعداد زنان سرپرست خانوار از دو میلیون و ۵۳ هزار نفر به سه میلیون نفر افزایش یافته که رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سطح کشور ۱۵ میلیون پرونده قضایی مورد بررسی قرار گرفته که پرونده های قضائی مربوط به خشونت هشت میلیون پرونده می‌باشند و همچنین در این بخش کشور دارای رتبه دوم یا سوم در جهان است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: بیش از ۱۹ میلیون نفر در مناطق ناکارآمد زندگی می‌کنند که سکونتگاه‌های غیر رسمی یکی از مناطق ناکارآمد به شمار می‌رود و بیش از ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد و مابقی در بافت های فرسوده تاریخی و روستاهای الحاقی ساکن هستند.

موسوی چلک تصریح کرد: سال گذشته پنج هزار نفر از کسانی که قصد اقدام به خودکشی را داشتند با اورژانس اجتماعی تماس گرفتند که بیشترین علت خودکشی اختلالات روحی و روانی فرد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.