اهواز- مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به این‌که بسیاری از مشکلات مربوط به برنامه‌ریزی‌ها و نبود برنامه‌ریزی است، گفت: در استان خوزستان حدود ۳هزار کیلومتر جاده نیاز داریم که این راه‌ها پس از احداث باید با یکدیگر شبکه شوند تا تردد با امنیت بیشتر و مدت زمان کمتری انجام شود. 

جاده‌های خوزستان غیرقابل تردد و نا امن/ ۳هزار کیلومتر جاده نیاز داریم

به گزارش قدس آنلاین منوچهر رحمانی در نشست خبری که شامگاه شنبه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در به وجود آمدن مشکلات همه مقصر هستند و باید برای حل مشکلات همه تلاش کنند.   
 

  وظیفه ما فقط راهسازی است
وی با بیان این‌که وظیفه ما راهسازی است نه چیز دیگر، افزود: زمانی می‌توانیم در حل مشکلات و ارائه خدمات به مردم موفق عمل کنیم که تیم بازی و تخریب یکدیگر را کنار گذاشته و به وظایف خود برای حل مشکلات مردم در خوزستان عمل کنیم.  
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: اگرچه انگیزه‌های بالایی برای خدمت رسانی به مردم در بخش‌های مختلف داریم اما هر سازمانی وظایف خاص خود را داشته و اداره راه و شهرسازی استان نیز شرح وظایف تعریف شده‌ای دارد اما می‌تواند در کنار سایر دستگاه‌ها در بخش راهسازی و مسکن تلاش دوچندانی داشته باشد.  
وی با بیان این‌که مردم هرچه درباره مشکلاتشان می‌گویند واقعیت است، عنوان کرد: در بازدیدهایی که از مناطق مختلف انجام می‌گیرد تمام مشکلات و دغدغه‌های مردم را از نزدیک مشاهده می‌کنیم و در جریان این مشکلات قرار می‌گیریم اما واقعا در بسیاری از مناطق خوزستان مشکل اصلی اعتبار نیست، بلکه نبود مدیریت است.  
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه حل مشکلات حاشیه نشینی در خوزستان تنها با همدلی و هماهنگی همه مردم و دستگاه‌های اجرایی امکانپذیر است، اظهار کرد: در مناطق حاشیه نشین استان و به خصوص منطقه منبع آب اهواز در زمین‌هایی با کاربری فضای سبز، ساخت و ساز انجام شده است و مردم در خانه‌هایی با وضع بسیار نامناسب زندگی می‌کنند. این خانه‌ها سند ندارند و این مساله یکی از دغدغه‌های مالکان است که اگر روزی بخواهند خانه خود را بفروشند، قیمت آن با قیمت واقعی بسیار تفاوت دارد و ارزان‌تر است.  


 

حل مشکل حاشیه نشینی به تنهایی در توان راه و شهرسازی نیست
رحمانی گفت: حل مشکل حاشیه نشینی در خوزستان به تنهایی در توان راه و شهرسازی نیست و همه باید برای حل این مشکل تلاش کنند. در این زمینه ابتدا باید زمین‌هایی که مردم در آن ساکن هستند را با نرخ دولتی به آن‌ها واگذار کرد و سپس وام‌های با نرخ سود ۴درصد، در اختیار مردم قرار داد تا بتوانند خانه‌های خود را به خوبی بسازند.  
وی ادامه داد: مردم در همه مناطق حتی در مناطق محروم نیز باید به اندازه مناطق برخوردار، از خدمات اجتماعی استفاده کنند اما متاسفانه به دلیل این‌که برخی از افراد به دنبال سودجویی هستند، تنها برخی از مناطق رشد می‌کنند و مورد توجه قرار می‌گیرند و این مساله به دور از انصاف است.  
 

شهردار اهواز صنفی باشد
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: برای انتخاب شهردار اهواز توصیه می‌کنیم تا شهرداری که انتخاب می‌شود صنفی باشد و همچنین امنیت شغلی داشته باشد تا بتواند به برنامه‌ریزی‌های میان مدت و بلندمدت نیز فکر کند زیرا یکی از دلایل عقب افتادگی شهرهای استان نبود امنیت شغلی شهرداران است.  
  رحمانی عنوان کرد: وقتی که شهرداری امنیت شغلی نداشته باشد، نمی‌تواند به پروژه‌های بلند مدت و میان مدت فکر کند و تنها به اجرای پروژه‌های کوتاه مدت اقدام می‌کند در صورتی که شهرها نیاز به برنامه‌های بلندمدت نیز دارند و پروژه‌های بزرگ زمان بر هستند.  
  وی افزود: برای انتخاب شهردار اهواز با شورای شهر این شهرستان جلسه برگزار و توصیه‌های خود را در این زمینه مطرح می‌کنیم تا بتوانیم با تعامل و همکاری شاهد توسعه و حل مشکلات باشیم. این در حالی است که به لحاظ قانونی شورای شهر اهواز می‌تواند هر کسی را که مدنظر دارد به عنوان شهردار اهواز معرفی کند.  
 

هزینه احداث جاده‌های پاشنه زاگرس ۱۰ برابر هزینه در دیگر مناطق است 
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: کیفیت جاده‌های پاشنه زاگرس در خوزستان زیر ۵۰درصد است و دلیل این مساله آن است که هزینه احداث جاده‌ها در آن مناطق حدودا ۱۰برابر هزینه ساخت جاده در دشت‌ها است. همچنین به دلیل صعب العبور بودن مناطق مسئولان کمتر در آن محل‌ها حضور پیدا می‌کنند و در برنامه‌ریزی‌ها کمتر به آن جادهها توجه می‌شود.  
 

از نظر برخورداری جاده‌ در جایگاه ششم کشور هستیم
رحمانی عنوان کرد: در حال حاضر خوزستان در شاخص بار جاده‌ای و تردد بارهای ویژه سنگین در کشور اول است. همچنین در بحث تردد مسافری، خوزستان رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است اما متاسفانه از نظر شاخص عمومی برخورداری جاده‌ها در رتبه ششم کشور هستیم.  
وی ادامه داد: در استان خوزستان حدود ۳هزار کیلومتر جاده نیاز داریم که این راه‌ها پس از احداث باید با یکدیگر شبکه شوند تا تردد با امنیت بیشتر و مدت زمان کمتری انجام شود. جاده‌های خوزستان نابود هستند و نمی‌توان بر روی آن‌ها تردد کرد اما باید برای حل این مشکلات نیز تلاش کرد.  
 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: زمانی که در سال‌های جنگ در حال ساخت خاکریز و جاده‌های مرزی در خوزستان بودیم، مدیران در اصفهان در حال احداث کمربندی‌های دوم و سوم شهر خود بودند. باید دست مدیران اصفهان را بوسید که چنین با آینده‌نگری کار کرده‌اند.  
 رحمانی خاطرنشان کرد: دست دولت از نظر مالی خالی است. هنر اقتصاد مقاومتی آن است تا از داشته‌ها بهتر استفاده کنیم زیرا دولت در تنگنای شدید قرار دارد و همه باید کمک کنند تا شاهد حل مشکلات خوزستان باشیم.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.