یزد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: طبق برآوردهای صورت گرفته تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت به ۱۴ سال زمان نیاز دارد، واین سازمان برای اجرای پروژه های مشترک با شهرداری بمنظور تکمیل پروژه های نیمه تمام استقبال می کند.

تکمیل پروژه های نیمه تمام دولت در استان به ۱۴ سال زمان نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا نصیری زاده در نشست مشترک با اعضای منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد و مدیرکل امور مالیاتی استان اظهارداشت: ارتقای تعامل میان دستگاه های اجرایی و شهرداری یزد می تواند تکمیل بسیاری از پروژه ها را تسریع بخشد.

وی با اشاره به اجرای پژوهش های کاربردی در این سازمان گفت که یافته های این پژوهش ها درخصوص «وضعیت ساخت و سازهای شهر» و «بررسی وضعیت شهر یزد در قیاس با شاخص های شهر خلاق» در اختیار شورای شهر قرار خواهد گرفت.

منتخب نخست مردم یزد در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یزد در این نشست با طرح پیشنهاد اجرای پروژه های مشترک میان شهرداری و دستگاه های اجرایی، خواستار ایفای نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این خصوص شد.

غلامعلی سفید افزود: بعضی پروژه های شهرداری یزد چندین سال است آغاز شده و هنوز به بهره برداری نرسیده، در حالیکه در مواردی مشابه، پروژه های دولتی نیز چنین وضعیتی دارند و می توان با تجمیع اعتبارات در راستای تسریع در بهره برداری از پروژه ها و افزایش رضایت مردم گام برداشت.

مدیرکل امورمالیاتی استان نیز در این نشست با بیان اینکه این دستگاه وظیفه وصول عوارض شهرداری ها را بر عهده دارد، گفت:  در سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان از محل مالیات های غیرمستقیم (ارزش افزوده) به شهرداری یزد پرداخت شد، ابراز امیدواری کرد تا این میزان در سالجاری به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

منوچهر اسدی پیشنهاد داد تا با نظر موافق شورای شهر، در کنار پروژه های عمران شهری اطلاع رسانی درخصوص منابع اجرای پروژه از جمله عوارض پرداختی مردم صورت گیرد تا مردم بیشتر در جریان هزینه کرد عوارض و مالیات خود قرار گیرند.

وی افزود: همزمان با اجرای قانون برنامه ششم، توزیع عوارض بصورت استانی و به نسبت ۷۰ درصد شهری و ۳۰ درصد روستایی براساس شاخص های سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت می گیرد.  

محسن عباسی عضو دیگر منتخب شورای شهر یزد در این نشست با بیان اینکه شورای شهر برای تدوین برنامه توسعه شهر یزد، قرارداد مشاوره در دست اقدام دارد، گفت: مشاور در این خصوص موظف به ارائه برنامه یک ساله و چهارساله شده است.

وی در این راستا پیشنهاد کرد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی در تدوین این برنامه مشارکت نماید.  

ونوس عامری عضو منتخب شورای شهر یزد نیز با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اتاق فکر استان بشمار می رود، بر تعامل هرچه بیشتر شورای شهر، شهرداری و این سازمان تاکید کرد.

وی با اشاره به نتایج ارزیابی عملکرد صورت گرفته، تصریح کرد: می بایست اهداف کمی در ارزیابی ها، در تدوین برنامه های اداره شهر لحاظ شود تا امکان پایش عملکرد شهرداری در ۴ سال آینده فراهم آید.

محمدرضا نبی معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان نیز در این نشست با بیان اینکه طرح های جامع و تفصیلی شهر درصورتی در عمل در شهر پیاده شود، می تواند به هدفمند شدن برنامه های شهری کمک کند.

در ادامه این نشست، سیدمجتبی حسینی پور معاون توسعه منابع و سرمایه انسانی سازمان به ارائه گزارشی در خصوص ارزیابی عملکرد شهرداری یزد طی سال های ۹۴ و ۹۵ پرداخت.

در بخش دیگری از نشست محمد حمید فخرالدین معاون آمار و اطلاعات سازمان به ارائه گزارشی پیرامون نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ پرداخت و لزوم اجرای SDIشهری را در شهرداری یزد تشریح کرد.

وی افزود: جمعیت شهر یزد بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۵۲۹ هزار و ۶۷۳ نفر است، در حالیکه در سال ۹۰، جمعیت شهر، ۴۸۶ هزار و ۱۵۲ نفر بوده است و نرخ رشد جمعیت در این مدت ۱.۷۳ درصد بوده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان بیان داشت: از مجموع ۱۹۳ هزار و ۲۸ واحد مسکونی در شهر یزد، ساکنان ۶۴ هزار و ۹۴۴ واحد معادل ۳۳ درصد مستاجر هستند.

دبیر کمیته راهبری SDI استان در ادامه با تشریح ضرورت های پیاده سازی SDI شهری در شهرداری یزد گفت که به روز رسانی و تهیه نقشه های پارسل بندی شهر، نامگذاری معابر فاقد نام، نصب پلاک شهرداری برای ساختمان های فاقد پلاک، ایجاد هماهنگی بین دستگاهها برای اشتراک گذاری اطلاعات و پیاده سازی طرح، اتصال اطلاعات و داده های دستگاههای خدمت رسان، برقراری ارتباط معنی دار بین کد پارسل و کدپستی از جمله اقداماتی است که پیش نیاز تحقق SDI است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.