​ایلام- بسیاری از سربازان ایثارگر ارتشی استان ایلام که در زمان جنگ تحمیلی در جبهه های جنگ به دفاع از میهن پرداخته اند با گذشت قریب به ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز بلاتکلیف اند.

ایثارگران ارتشی ایلام بلاتکلیف اند

قدس آنلاین گروه استان ها: تجمع تعداد زیادی از سربازان ایثارگر ارتش مقابل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ما را کنجکاو کرد که ماجرا را جویا شویم و با تعدادی از این افراد به گفتگو بنشینیم.

۸ سال است که ۴ بار از ما مدارک گرفته اند

یکی از این سربازان ایثارگر با بیان اینکه ۸ سال پیش ابتدا با مراجعه به پادگان محل خدمت، سوابق ما را جمع آوری کرده و با بررسی آنها این سوابق تأیید شدند، می گوید: از آن موقع تا کنون ۴ بار است که سوابق ما را جمع آوری کرده و حتی یک بار برای بررسی سوابق ما را به تهران کشانده اند و مدارک را مجدداً بررسی کرده ولی هنوز پاسخی به ما نداده اند.

این سرباز دوران جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه مراجع ذی صلاح در این سال ها ما را فراموش کرده و تنها هر از چندگاهی با فراخوان از این سربازان مدارک درخواست می کنند و چند روزی ما را از کار بیکار کرده و تکلیف ما را روشن نمی کنند.

 ۲۱ ماه خدمت جبهه دارم

فرد دیگری با بیان اینکه ۲۱ ماه در جبهه ها خدمت کرده است، می گوید: الان نزدیک ۳۰ سال است که از پایان جنگ تحمیلی می گذرد ما نیز برای دفاع از میهن اسلامی و حفظ ارزش ها و خاک ایران قدم به جبهه ها گذاشتیم، اما با این وجود بعلت نداشتن شغل مناسب، در این سنین پیری نیازمند حداقل حقوقی هستیم و امیدواریم که مسئولان مربوطه به فکر ما سربازان ارتشی جنگ تحمیلی باشند.

سرباز ارتشی دفاع مقدس با اشاره به اینکه ساکن شهرستان ایوان است و بارها برای تکمیل مدارک مربوط به ایثارگری به تهران رفته ام، ادامه می دهد: الان نیز در این فصل گرم از شهرستان ایوان به ایلام آمده و بایستی ساعت ها زیر آفتاب منتظر باشیم تا مدارک را از ما تحویل بگیرند، در حالی که می توانستند همین کار را در شهر ایوان و در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان انجام دهند.

اولین مرحله ثبت نام در حال انجام است

نماینده ایثارگران نیروی زمینی ارتش نیز در این باره با بیان اینکه ثبت نام و جمع آوری مدارک از سربازان وظیفه ارتش در دوران جنگ تحمیلی در تمامی کشور به انجام رسیده است، می گوید: در استان ایلام بعلت عدم استقرار یگان ارتش، تاکنون از سربازان وظیفه دفاع مقدس مدارک جمع آوری نشده بود.

سروان بهزاد نعمتی با اشاره به اینکه در این طرح پس از جمع آوری مدارک و صحت اطلاعات سربازان، افرادی که ۱۲ ماه بصورت مستمر در جبهه ها خدمت کرده و اکنون خود و همسرشان بیکارند، پس از طی مراحل قانونی، حقوق مستمری دریافت خواهند کرد، اظهار می دارد: هنوز دستورالعملی برای افرادی که کمتر از ۱۲ ماه خدمت داشته اند، صادر نشده است.

وی به ثبت نام ۷۰۰ نفر از ابتدای آغاز طرح تا کنون اشاره می کند و خاطرنشان می سازد: استان ایلام حدود چهارهزار سرباز در دوران دفاع مقدس داشته که ما در حال جمع آوری مدارک و تأیید آنها هستیم تا افراد ذی حق بتوانند از حداقل حقوق و مزایا برخوردار شوند.

نماینده ایثارگران نیروی زمینی ارتش با اشاره به لزوم اخذ استعلام مدارک افراد از بازنشستگی نیروهای مسلح استان، بازنشستگی تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و سازمان بازنشستگی نیروهای کشوری، ادامه می دهد: برای تسریع در روند تکمیل پرونده این ایثارگران، تقسیم بندی روزانه صورت گرفته و افراد ساکن در شهرستان های ایلام و بدره روزهای شنبه هر هفته، چرداول و ملکشاهی روزهای یک شنبه، مهران و دهلران روزهای دو شنبه، آبدانان و سیروان روزهای سه شنبه و در روز چهارشنبه هر هفته مدارک افراد ساکن در شهرستان های ایوان و دره شهر دریافت می شود.

سروان بهزاد نعمتی یادآور می شود: افرادی ساکن در هر شهرستانی در صورتی که در روز مشخص شده نتوانند مدارک خود را تحویل دهند، بایستی در هفته بعد از آن و در همان روز مراجعه کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.