اهواز_ نشت گاز کلر موجب مسمومیت تعداد زیادی از شهروندان دزفولی شد.

مسمومیت صدها نفر بر اثر نشت گاز کلر در دزفول/ افزایش شمار حادثه دیدگان

به گزارش قدس آنلاین  نشت گاز کلر در حد فاصل میدان مادر تا پل سوم دزفول  موجب مسمویت شهروندان دزفولی شده و  شدت این بوی تند به حدی بود که امکان عبور و تردد در این محدوده فراهم نبوده و افراد دچار مشکل تنفسی می شوند.  

علت نشت گاز چه بود؟

 معاون استاندار خوزستان گفت: حادثه نشت گاز کلر از انبار شرکت آبیاری قدیم دزفول در محدوده پل سوم دزفول نشات گرفته بود که شیر یک کپسول حدود ۷۰۰ کیلویی به علت فرسودگی یا دستکاری انسانی مثلا یک فرد سارق، دچار مشکل و نشتی شد و مسمومیت تعدادی از شهروندان را به دنبال داشت.

سه مسئول دزفولی در میان حادثه دیدگان

محمد رضا کرم نژاد شهردار، سرهنگ علی الهامی فرمانده انتظامی و عظیم رضایی رئیس جمعیت هلال احمر دزفول به علت حضور در منطقه مصدوم شدند و تحت مداوا قرار گرفتند.

نشت گاز کلر موجب آلودگی آب آشامیدنی و یا رودخانه دز نشده است

جمال الدین برفر، مدیر امور آب و فاضلاب دزفول گفت:  ۳ عدد سیلندر گاز یک تنی در انبار مذکور نگهداری می شد که یکی از این سیلندرها  نشت کرد.

وی اظهار داشت: این سیلندر ها مربوط به حدود ۴۰ سال پیش بوده که متاسفانه اقدامی برای امحاء آنها نشده است.

مدیر امور آبفا دزفول گفت: علت نشت گاز کلر را به احتمال زیاد فرسودگی سیلندر است و تا ساعاتی دیگر ۲ سیلندر فرسوده باقی مانده در انبار محل حادثه امحاء می شود.

وی تاکید کرد :در پی این حادثه شایعه ای مبنی بر آلودگی آب آشامیدنی و آب رودخانه دز منتشر شد که این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد و نشت گاز کلر موجب آلودگی آب آشامیدنی و یا رودخانه دز نشده است.

سرقت شیر سیلندر عامل نشت گاز کلر در دزفول

حبیب اله آصفی، فرماندار دزفول گفت: طبق شواهد و ظواهر فرد سارق قصد سرقت شیر سیلندر گاز کلر را داشته که به علت نشت گاز فرار کرده و موجب رخ دادن این اتفاق شد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته شرایط در این منطقه عادی است و مشکلی وجود ندارد ولی برای رعایت نکات ایمنی تردد شهروندان جلوگیری می‌شود.

دادگستری دزفول پیگیر حادثه نشت گاز کلر دزفول

احمد قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: گزارش حادثه نشت گاز کلر در دادگستری دزفول تنظیم و در حال پیگیری می باشد، ضمن اینکه کلیه ابعاد این حادثه باید از نظر کارشناسی بررسی شود.

وی افزود: طبق شواهد و فرضیه اولیه و با توجه به اینکه شیر سیلندر گاز کلر مفقود شده احتمال می رود فردی به قصد سرقت اقدام به خارج کردن شیر سیلندر کرده باشد که این امر موجب نشت گاز و ایجاد مشکل برای شهروندان شده است.

قهرمانی در خصوص مرگ یک مرد ۵۰ ساله اظهار داشت: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی دزفول مرگ این مرد بر اثر استنشاق گاز کلر هنوز تایید نشده است و علت مرگ وی در دست پیگیری می باشد.

افزایش شمار حادثه دیدگان

مدیر درماندانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بیمارستان‌های دزفول مصدومان حادثه کلر در دزفول را پذیرش کرده اند که تا ساعت ۱۱ صبح امروز در مجموع ۴۷۲ نفر به علت مسمومیت به صورت سرپایی یا بستری تحت درمان قرار گرفتند.

وی افزود: ۳ نفر از مصدومان این حادثه، اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

کلانتریان تصریح کرد: مرد ۴۲ ساله در این حادثه فوت کرد که علت مرگ وی در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.