زاهدان-مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: صادرات کالا از طریق خط ریلی زاهدان به کویته پاکستان در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به سال قبل از آن ۳۰۴ درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۰۴ درصدی صادرات ریلی از زاهدان به کویته در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل راه آهن جنوب شرق، مجید ارجونی در ارتباط با حوزه بار و ترانزیت، اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال ۲۰۱۷ میلادی ۱۴ هزار و ۹۵۹ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به سه هزار و ۷۰۳ تن سال قبل از آن، رشد ۳۰۴ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از چهار هزار و ۵۵۴ تن سال ۲۰۱۶ با رشد ۶۵ درصدی به ۷ هزار و ۴۹۸ تن در ۶ ماهه اول سال جاری میلادی رسید.

وی اذعان کرد: میزان ترانزیت از ۳ هزار و ۸۲ تن سال ۲۰۱۶ با رشد ۷۵ درصدی به پنج هزار و ۳۸۲ تن در ۶ ماهه نخست سال جاری رسید.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالاهای صادراتی توسط این خط ریلی به پاکستان به شمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین عمده کالاهای وارداتی در این مسیر شامل برنج خوراکی و کنجد و عمده کالاهای ترانزیتی شامل گوگرد خام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.