وزیر دفاع روسیه بر این باور است که آزادسازی شهر دیرالزور در شمال غربی سوریه تا حد زیادی به معنای پایان موفقیت آمیز جنگ با داعش خواهد بود.

آزادسازی دیرالزور تا حد زیادی به معنای پیروزی بر داعش است

به گزارش قدس آنلاین، سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه امروز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد: آزادسازی شهر دیرالزور که هم اکنون در کنترل تروریست های داعش است، می تواند تاحد زیادی به معنای پایان موفقیت آمیز جنگ علیه این گروه تروریستی باشد.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسلح سوریه توانستند روز شنبه بزرگترین منطقه تحت کنترل داعش در حمص و آخرین قلمرو قابل توجه تروریست ها به سوی شهر تحت محاصره دیرالزور را آزاد کنند.

شویگو در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ تصریح کرد: امروز می توانیم بگوییم که همه بر روی مقابله با داعش تمرکز کرده اند. امروز چنین نقاط مهم و کلیدی مثل دیرالزور وجود دارد، می خواهم بگویم اول و مهمتر از همه دیرالزور است... این همانند یک نقطه اصلی در فرات است که تا حد زیادی می توان گفت آزادسازی این شهر به معنای پایان جنگ علیه داعش خواهد بود.

دیرالزور در سواحل رودخانه فرات در شمال شرق دمشق واقع شده است. یک پایگاه هوایی در نزدیکی این شهر نیز بیش از ۳ سال است که در تصرف تروریست های داعش قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.