شهرکرد-معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاع‌رسانی به کشاورزان با هدف مبارزه به موقع با سن زدگی گندم می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان داشته باشد .

اطلاع‌رسانی به کشاورزان در مبارزه با آفت سن نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،سیامک سلیمانی دشتکی ظهر یکشنبه در شورای آرد و نان گفت:  با توجه به نارضایتی مردم از کیفیت برخی نان‌ها لازم است تا در راستای آموزش نانوایان سطح شهر توجه بیشتری شود .

وی افزود: اطلاع‌رسانی به کشاورزان با هدف مبارزه به موقع با سن زدگی گندم می‌تواند نقش مهمی در ارتقای کیفیت نان داشته باشد .

معاون توسعه منابع انسانی و امور اقتصادی استاندار با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در خصوص اقدامات پیشگیرانه از سن زدگی گندم گفت:این سازمان باید همواره گزارشی از سن‌زدگی گندم در مزارع استان به دبیرخانه استانداری ارائه دهد تا برای مبارزه با این آفت، راهکارهایی در نظر گرفته شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: امسال با اجرای برنامه های پیشگیرانه و مبارزه با سن زدگی گندم، برآورد می‌شود که ۷۰ درصد سن زدگی مزارع نسبت به سال قبل کاهش یابد .

در ادامه مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی شده  ۵۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری خریداری شود اما میزان گندم قابل برداشت از سطح زیر کشت امسال کمتر از سال قبل است.

کیقباد قنبری افزود:از ابتدای طرح خرید تضمینی گندم در استان تاکنون ۴۱ هزار تن محصول مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.
وی تصریح کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در صورتی انجام می شود که این گندم ها شامل استانداردهای گلوتن ۲۶ درصد، اندیکس با ۵۰ درصد و ۱۲ درصد رطوبت داشته باشد که اگر بار گندم  از این میزان کمتر باشد محموله برگشت داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.