زنجان-مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان گفت: آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان زنجان برگزار می شود.

اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی زنجان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، امیرعلی نیک بخش ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان استانی هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، از ساعت ۳۰. ۱۶ روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان واقع در خیابان سعدی وسط برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این برنامه از ۵۰ برگزیده استانی جشنواره و کتابخانه ها و کتابداران برگزیده و فعال و همچنین خیرین و دستگاههای مشارکت کننده با اهدای لوح سپاس و تندیس ویژه جشنواره تقدیر به عمل خواهد آمد.

نیک بخش افزود: هفتمین جشنوارة کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنوارة بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت ایام فرخنده دهه کرامت از نوزدهم فروردین لغایت بیستم تیر ماه به دو شکل مکتوب و الکترونیکی و با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی سراسر کشور برگزار شد.

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان گفت: شش عنوان کتاب در بخش‌های کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع‌های امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) در این جشنواره به مخاطبان و شرکت کنندگان مسابقه عرضه گردید.

نیک بخش افزود: در بخش کودک کتاب «۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها»، نوشته مژگان شیخی، انتشارات قدیانی و در بخش نوجوان نیز کتاب «ماه غریب من»، نوشته مجید ملامحمدی، انتشارات به نشر معرفی شد.

وی ادامه داد: در بخش جوان و بزرگسال نیز و برای آشنایی با شخصیت و ابعاد زندگانی حضرت معصومه(س) ، حضرت احمد بن موسی(ع) و همچنین هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا(ع)، به ترتیب کتابهای «بانوی ملکوت»، نوشته علی کرمی‌جهرمی از انتشارات بوستان کتاب ، «چلچراغ» نوشته جلیل عرفان‌منش از انتشارات دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی ، «زندگی به سبک خورشید»، نوشته مهدی غلامعلی از انتشارت جمال و همچنین کتاب«مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، نوشته محمدرضا شرفی از انتشارت موسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی ، برای مطالعه و شرکت در مسابقه کتابخوانی این دوره معرفی شده بود.

مدیر کل نهاد عمومی کتابخانه های استان زنجان با بیان اینکه این جشنواره  با مشارکت ۶۳۱ هزار و ۵۲۶ نفر در سطح کشور برگزار شد که نسبت دوره گذشته رشد ۲۶۰ درصدی را ثبت کرد، گفت: هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در استان زنجان نیز برگزار و با نظر خداوند متعال و لطف ائمه اطهار(ع) بالاخص حضرت امام رضا(ع) در این دوره میزان شرکت کنندگان جشنواره در مقایسه با سال قبل ۳ برابر گردیده و حدود ۵. ۲ درصد از کل جمعیت استان در این جشنواره شرکت کرده اند و سال قبل و در ششمین دوره جشنواره در استان زنجان حدود ۸ هزار نفر شرکت کننده وجود داشت که این رقم امسال به بیش از ۲۳ هزار نفر افزایش یافته است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.