سنندج- فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: نام کولبری امروز برای این خاک جالب نیست و این نام زیبنده کردستان نیست.

نام کولبری زیبنده کردستان نیست

به گزارش قدس آنلاین، سردار کیومرث شیخی در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه خبرنگاران، چشمان بیدار جامعه هستند، اظهار کرد: امروز خبرنگاران رسالت مهمی را برعهده دارند و در راه فرهنگ سازی گام‌های بلندی برداشته‌اند چرا که این قشر در آگاه سازی مسئولان نسبت به مشکلات جامعه نقش به سزایی ایفا می کنند.

وی در ادامه به بحث کولبری اشاره و عنوان کرد: نام کولبری زیبنده کردستان و این مرز و بوم نیست.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان اینکه امیدوارم در آینده شاهد این نوع کولبری به صورت سنتی نباشیم، ذکر کرد: حتی دیدن یک کولبر که در شرایط سخت با قراردادن بار بر پشت خود به حمل و نقل کالا می پردازد بسیار سخت است.

سردار شیخی در ادامه بیان کرد: قبل از آن که برای خدمت وارد این خاک شوم بر این باور بودم که برای مناطق مرزی این استان هزینه‌های زیادی شده است اما زمانی که پا در این استان گذاشتم شاهد وضعیت نامطلوب جاده‌های مرزی بودم، با این اوصاف امروز بر این باورم که امنیت در مرزهای کردستان حاکم بوده و در زمینه حفظ امنیت در این خاک کارهای خوبی انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر این مهم که امنیت در مرزهای کردستان حاکم است، تصریح کرد: متاسفانه امروز برخی با سوء استفاده از نام کولبر اجناس قاچاق از جمله مواد مخدر و مشروبات الکلی را وارد می‌کنند و برای ورود این اجناس شرارت‌هایی را در مرزها انجام می‌دهند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان یادآور شد: مردم باید آگاه باشند که افراد قاچاقچی را کولبر فرض نکنند، چرا که کولبر قاچاقچی نیست و این افراد با رنج و مشقت اجناس عادی وارد می‌کنند و در مرزها ناهنجاری به وجود نمی‌آورد.

در پایان این نشست از خبرنگاران حاضر در جلسه از سوی فرمانده مرزبانی استان کردستان تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.