اهواز- آئین گرامیداشت ۲۶ امین سالروز تاسیس هیئت و موسسه مردم نهاد پنج تن آل عباء(ع) در سالن همایش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد.

سالروز تاسیس موسسه پنج تن آل عباء(ع) اهواز گرامی داشته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مراسم که به همت تشکل شاخص کشوری جبهه فرهنگی انقلاب، موسسه پنج تن آل عبا(ع) اهواز انجام شد، از خانواده های شهدای مدافع حرم به عنوان میهمان ویژه دعوت به عمل آمده بود که به نمایندگی از این عزیزان همسر شهید قربانی به ایراد سخنرانی پرداخت.

همسر شهید قربانی در سخنان خود از وصیتنامه شهدا یاد کرد و عنوان کرد که آخرین وصیت شهید قربانی که تقریبا مشترک با وصایای اکثر شهدا نیز هست، مسئله دفاع از ولایت فقیه است.

 در ادامه حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا یکی از فعالان فرهنگی و عقیدتی استان، با تجلیل از عملکرد خالصانه جوانان هیئت پنج تن آل عبا(ع)  آمادگی خود برای حضور در همه عرصه های فرهنگی ملی و بین المللی تشکل اعلام و از همه حضار برای کمک به تشکل دعوت کرد.

 در ادامه برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم از چهار اثر پژوهشی هیئت که شامل کتاب هستی و نیستی شناسی، طرح جامع اعتدال اسلامی، جریان شناسی دینی از ابتدای خلقت تا انتها و مجموعه اشعار اخلاقی عرفانی استاد گرانقدر احمدرضا نادری بانی و موسس هیئت با حضور مسولین استانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

یکی دیگر از بخش های این مراسم تجلیل از ۱۳ خانواده شهید مدافع حرم بود که به هر یک از این عزیزان پارچه نوشته زیبا متبرک شده به حرم امام حسین (ع) و تقدیرنامه به رسم یادبود اهدا شد.

در انتها با حضور افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از ۴۰ نفر از خواهران و برادران هیئت با عنوان مبلغ مهدی با اهدای شال مسیر سبز نبوی مهدوی و نشان زرین مبلغی تجلیل به عمل آمد و این مبلغین که به نوعی مدافعان حریم ولایت هستند رسما برای حضور در عرصه های بین المللی به دست مبارک خانواده شهیدان مدافعان حرم بدرقه شدند.

شایان ذکر است که تشکل شاخص کشوری پنج تن آل عباء(ع) اهواز از سال ۱۳۷۱ در لبیک گویی به فراخوان مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن در خیابان ۱۸ غربی کیان آباد کار خود را آغاز و تا کنون با برگزاری ده ها رویداد فرهنگی جزء تشکل های مطرح در کشور می باشد و آخرین کار ملی این تشکل با عنوان قاب نصرت در مسجد مقدس جمکران  و آخرین کار بین المللی آن با عنوان قاب غریب قریب در شهر نجف الشرف عراق در سال های ۹۵ و ۹۶ برگزار شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.