رئیس جمهور سابق آمریکا و تعدادی دیگر از مقامات آمریکایی با انتشار پیام هایی نسبت به حوادث خشونت بار شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا واکنش نشان دادند.

واکنش اوباما و دیگر مقامات آمریکایی به حوادث خشونت بار شارلوتسویل

به گزارش قدس آنلاین،  «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به تظاهرات نژادپرستان درآمریکا جمله ای از ماندلا را نوشت: هیچ فردی با تنفر به دیگری بخاطر رنگ پوست، پیشینه یا مذهبش متولد نمی شود.

«مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا نیز با خطاب مستقیم به «گروه‌های راست سفیدبرتر پندار» آمریکا گفت: برای ملت آمریکا بسیار مهم است که رئیس جمهور وقایع ویرجینیا را با اشاره مستقیم به گروه‌های سفیدبرترپندار محکوم کند.

«نانسی پلوسی» از رهبران دموکرات ها نیز در کنگره امریکا در توییتی نوشت: دونالد ترامپ بعد از من تکرار کن: سفیدبرترپنداری دهن کجی و بی‌حرمتی نسبت به ارزش‌های آمریکا است.

«بیل کلینتون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز در توییتر نوشت: اگر چه باید از حق آزادی بیان افراد دفاع کرد اما خشونت، نفرت پراکنی و سفیدبرترپنداری محکوم باید شود.

سناتور «برنی ساندرز» هم سفیدبرترپنداری را محکوم کرده و تظاهرات‌ ملی‌گرایان در ویرجینیا را تهوع‌ آور و غیرقابل قبول در آمریکا دانسته است.

سناتور تد کروز که رقیب جدی دونالد ترامپ برای نامزدی جمهوریخواهان در انتخابات سال گذشته بود از دادستان کل آمریکا خواسته آنچه روز شنبه در شارلوتسویل روی داده را تحت عنوان تروریسم داخلی مد نظر قرار دهد.

«جف سشنز» دادستان کل آمریکا دستور داده است پلیس فدرال این کشور (اف‌.بی‌.آی) تحقیقات فدرالی در این زمینه ترتیب دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.