زاهدان- کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار، میزان غلظت ذرات معلق هوا در شهرستان های شمال استان (زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را امروز/یکشنبه/ به افزون بر ۱۴ برابر حد مجاز و پنج برابر حد بحرانی رساند.

غلظت ذرات معلق هوا در شمال سیستان و بلوچستان به ۱۴ برابرحد مجاز رسید

به گزارش قدس آنلاین، مصدق گودرزی فر در گفت و گویی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت هزار و۱۲۱ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.

وی گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی را در زهک به ۲ هزار متر و در زابل به هزار متر کاهش داده است.

وی افزود: باد شدید و گرد و خاکی که از روز پنجشنبه هفته گذشته در شمال استان آغاز شده تا اواسط وقت امروز تداوم دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ابر، احتمال رگبار خفیف و پراکنده گاهی همراه با رعد و برق در بعد ازظهر امروز در نواحی جنوبی استان دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل ۱۸ درجه سانتیگراد و دلگان و ایرانشهر با حداکثر ۴۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.