رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آستارا با بیان اینکه موافقت اصولی برای احداث مجتمع گردشگری در ساحل سفیر امید این شهرستان در زمینی به مساحت هشت‌هزار مترمربع با بیش از ۵۰ غرفه صادر شده است، گفت: این مجتمع به هتل، کافی‌شاپ، رستوران و بازارچه صنایع‌دستی مجهز است.

راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی در ساحل سفیر امید آستارا

به گزارش قدس آلاین، پردل امیری‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران خبرگزاری‌های این شهرستان در رستوران جهانگردی اظهار کرد: از سال ۹۱ تاکنون یک میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح‌های پشتیبان، کارآفرینی و مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی پرداخت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آستارا مقدار تسهیلات پرداخت شده در سال جاری را ۳۴۵ میلیون تومان برای هنرهای گلیم، نازک‌کاری روی چوب، تزئینات سفال، آیینه‌کاری و نقطه‌کوبی دانست و تصریح کرد: با این مقدار تسهیلات برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.   

وی با بیان اینکه موافقت اصولی برای احداث مجتمع گردشگری در محدوده ساحل سفیر امید در زمینی به مساحت هشت‌هزار مترمربع با بیش از ۵۰ غرفه از ناحیه اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان صادر شده است، گفت: این مجتمع به هتل، کافی‌شاپ، رستوران و بازارچه صنایع‌دستی مجهز است.

امیری‌نژاد با اشاره به اینکه با احداث این مجتمع برای حدود یک‌صد نفر اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد، بیان کرد: برگزاری مراسم کلنگ‌زنی آغاز عملیات اجرایی احداث مجتمع گردشگری در محدوده ساحل سفیر امید این شهرستان برای طول هفته دولت امسال پیش‌بینی ‌شده است.   

وی تعداد واحدهای اقامتی و خدماتی این شهرستان را ۱۵ هتل، هفت هتل‌آپارتمان، ۹ مهمان‌پذیر،  ۲۶ واحد پذیرایی بین‌راهی، یک مجتمع پذیرایی، یک سفره‌خانه و یک مجتمع تفریحی دانست و گفت: در واحدهای اقامتی این شهرستان به صورت شب اقامتی به دو هزار و ۷۴۵ نفر از گردشگران خدمات ارائه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه احداث مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی واقع در روستای صیادلر تاکنون نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: مجتمع مذکور به سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه صنایع‌دستی، مرکز اطلاع‌رسانی و ساختمان اداری مجهز است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آستارا با تصریح براینکه مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی واقع در روستای صیادلر در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع با اعتبارات مرزی در حال احداث است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این مجتمع تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یک مجتمع پذیرایی در طول هفته دولت امسال در زمینی به مساحت ۷۵۰ مترمربع در دهستان ویرمونی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: آورده سرمایه‌گذار حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و تسهیلات تخصیص‌یافته در حوزه گردشگری حدود ۴۰۰ میلیون تومان است.

امیری‌نژاد با اشاره به اینکه در سال جاری سه هتل، یک سفره‌خانه و دو مجتمع پذیرایی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید که در نوع خود بی‌سابقه بود، افزود: برای نخستین بار در سطح شهرستان در محل پایانه مرزی اتاقی برای ارائه خدمات به گردشگران خارجی تحت عنوان توریسم سلامت در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.