رسانه‌های غربی، روز یکشنبه به طور گسترده تصویب جزئیات طرح «مقابله با اقدامات ماجرایانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در مجلس شورای اسلامی ایران را پوشش دادند.

بازتاب تصویب جزئیات طرح مقابله با اقدامات آمریکا در رسانه‌های غربی

به گزارش قدس آنلاین، رسانه‌های غربی، روز یکشنبه به طور گسترده تصویب جزئیات طرح «مقابله با اقدامات ماجرایانه و تروریستی آمریکا در منطقه» در مجلس شورای اسلامی ایران را پوشش دادند.  

قانونگذاران ایران با ۲۲۸ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع، امروز یکشنبه در صحن علنی پارلمان جزئیات این طرح را تصویب کردند.

«طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» دولت را مکلف می‌کند مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال برای گسترش فعالیت‌های موشکی در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح ایران قرار دهد. این طرح همچنین دولت را ملزم می‌کند به منظور مبارزه با تروریسم در منطقه مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال در اختیار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دهد.

خبرگزاری رویترز با توصیف این اقدام به عنوان اقدام تلافی‌جویانه ایران در برابر تحریم‌های جدید آمریکا در تیتر خود نوشت: «بعد از تحریم‌های آمریکا، ایران در صدد افزایش بودجه فعالیت‌های موشکی و سپاه پاسداران است. »

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حدود ده روز پیش مصوبه جدید کنگره درباره تحریم‌های روسیه، ایران و کره شمالی را تایید کرد. با امضای این قانون ترامپ باید ظرف ۹۰ روز، سپاه پاسداران، مقامات، نمایندگان و اشخاص وابسته‌ به آن در خارج از ایران را با بهانه ادعایی فعالیت‌های «تروریستی» تحریم کند.

خبرگزاری رویترز با استناد به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نوشته نمایندگان هنگام تصویب طرح شعار مرگ بر آمریکا سر دادند.  

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم نوشت که این طرح، «بدون اشاره به جزئیات بیشتر» خواستار افزایش بودجه وزارت دفاع و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.  

این رسانه آمریکایی اشاره کرده مجلس ایران در حالی این طرح را تصویب کرده که ترامپ تهدید کرده درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، بار دیگر مذاکره خواهد کرد.

آسوشیتدپرس در پایان خبر خود نوشته ایران در ماه‌های گذشته اقدام به انجام آزمایش‌های موشکی کرده، که علی‌رغم انتقادهای آمریکا، فعالیتی مجاز به موجب توافق هسته‌ای است.

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ نیز این خبر را پوشش داد و برخی از جزئیات آن را از خبرگزاری تسنیم نقل قول کرد.

«بیزنس‌استاندارد» نیز نوشت که پارلمان ایران، طرح مقابله با اقدامات «تروریستی» آمریکا را تصویب کرد. این وبگاه خبری-تحلیلی هم نوشت که اقدام قوه مقننه ایران بعد از امضای قانون تحریم‌ها توسط ترامپ انجام گرفته است.

  روزنامه «سانفرانسیسکو کرانیکل» بخشی از طرح پارلمان ایران را مورد توجه قرار داد که خواستار منع سفر مقام‌های نظامی و امنیتی آمریکایی به ایران است. این روزنامه نوشت مقام‌های ایرانی اغلب آمریکا را به حمایت از داعش و شاخه سوری القاعده متهم می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.