دبیرکل حزب‌الله لبنان با تجلیل از پایمردی و ایستادگی و مقاومت مردم لبنان در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه تاکید کرد شهدا جان خود را فدا کردند تا در لبنان به راحتی زندگی کنیم.

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم مرکزی حزب الله در سالروز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه در منطقه سهل الخیام تأکید کرد که شهدا جان خود را فدا کردند تا همگی ما در اراضی لبنان با عزت و کرامت زندگی کنیم و امروز آنها با خوشحالی شما خوشحال هستند و چیزی که قلب آن‌ها را خوشحال می‌کند این است که لبخند را بر چهره شما ببینند.

وی در ادامه مطالبی در رابطه با سهل الخیام گفت و تأکید کرد چه این منطقه یکی از مهم‌ترین حماسه‌های ثبات و پایداری و دستاورد بزرگ میدانی را محقق کرد که بخشی از دستاوردهایی بود که در نهایت باعث یکسره شدن روند جنگ به نفع مقاومت و لبنان شد.

نصرالله به مقاومت این منطقه نظیر سایر مناطق مرزی لبنان و روستاهای داخلی این کشور در جنگ ۳۳ روزه و ایستادگی مردم با وجود حملات هوایی و موشک باران توپ‌خانه‌ای و تلاش‌های دشمن برای پیشروی و کنترل میدانی این مناطق اشاره و تأکید کرد: چشمان دشمن صهیونیستی به الخیام گفته شده بود چرا که این منطقه ارزش معنوی و موقعیت جغرافیایی خاصی دارد، اما عناصر مقاومت و اهالی منطقه مانند دیگر مناطق لبنان ایستادگی کرده و در برابر تجاوز صهیونیست‌ها با آنها مبارزه کردند.

وی در سخنان خود افزود: بیشتر این منطقه تخریب شد، اما ساکنان آن، آن را بازسازی کردند چرا که اراده مقاومت و پایداری و اراده زندگی عزتمندانه و همراه با کرامت در آن موج می‌زند. ما چند سال پیش در این دشت در منطقه وادی الحجیر که کشتارگاه تانک مرکاوا بود، مراسم خود را برگزار کردیم و سهل الخیام در این زمینه در رتبه دوم قرار دارد و هولوکاست تانک های مرکاوا نامیده می شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد تعداد اندکی از مردم در سهل الخیام باقی مانده بودند، این در حالی بود که هزاران حمله هوایی و حملات توپ‌خانه‌ای و پیشروی یک لشکر نظامی کامل در این منطقه صورت گرفت، اما منطقه در این نبرد پیروز شد. این معادله جنگ جولای و واقعیت مبارزه آنهایی بود که به درستی خود را مردان خدا می دانند. این نمونه ای بود که  مقاومت در سهل الخیام و وادی الحجیر و مناطق دیگر جنوب ارائه کرد، اما چیزی که الان فرآروی آنها قرار دارد بسیار پیشرفته‌تر در تمامی ابعاد و بخش ها و در زمینه نیروی انسانی و تجربی مبارزاتی و امکانات است. یعنی اگر نیروهای زمینی وارد لبنان شوند، دیگر منطقه سهل الخیام یا وادی الحجیر منتظر آنها نخواهد بود و شکست و رسوایی که در سال ۲۰۰۶ برای آنها رقم خورد، الان بد تر و شدید تر می شود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که بعد از گذشت ۱۱ سال از جنگ، این شکست همچنان در ذهن سرکردگان اسرائیل و افکار عمومی آن حضور دارند و این موضوع نشان دهنده این است که این ‌شکست در عمق وجود اسرائیلی ها ریشه دوانده است. آنها همچنان جنگ جولای را بررسی می‌کنند و همچنان کمیته وینوگراد افراد مختلف را احضار می‌کند و تلاش دارند اطمینانی که جنگ جولای در میان افکار عمومی اسرائیل و ارتش اسرائیل و سرکردگان آن تخریب کرده بود را بازسازی کنند. آنها می‌خواهند این‌گونه وانمود کنند که دستاوردهایی داشته‌اند.

وی هدف از جنگ لبنان را سرکوب حزب‌الله و از بین بردن آن معرفی کرد و در عین حال گفت که اسرائیل از آن زمان تاکنون از افزایش قدرت خود سخن می‌گوید و این بدان معنا است که دشمن به شکست خود در جنگ سال ۲۰۰۶ اذعان می‌کند. آنها همچنان با این مشکل مواجه هستند و در تمامی کنفرانس‌های هرتصلیا محور اساسی، حزب‌الله لبنان است و بعد از آن موضوع غزه مطرح می‌شود.

نصرالله تأکید کرد که پیروزی مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان با شعار به دست نیامد، بلکه در نتیجه اقدام و مقاومت جدی بود. در سال ۲۰۰۶ نیز اگر مقاومتی صورت نمی‌گرفت و پایداری سیاسی رسمی انجام نمی‌شد، این پیروزی به دست نمی‌آمد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: در سال ۲۰۰۶ در لبنان مقاومتی ایجاد شد که شوخی و وقت تلف کردن سرش نمی شود و تعطیلات آخر سال ندارد و شبانه روز کار می‌کند و تمامی تحولات و توانمندی‌های دشمن و برنامه‌ریزی‌های آنها را بررسی می کند و برنامه‌ها و آموزش‌ها و تسلیحات خود را از بهترین نوع ممکن تقویت می کند و تحولات را با تمام جدیت و شفافیت دنبال می‌کند و اگر وارد درگیری شود، از تجربه‌ها و نتایج آن استفاده می‌کند. شما مقاومت جدی را در پیش روی خود دارید که  این عناصر بهترین امکانات را در اختیار دارد و دشمن به خوبی می‌داند که مشکل از همین موضوع است. مقاومت با اخلاص و صداقت به دنبال تحقق اهداف بزرگ است و منافع شخصی و حزبی و فرقه‌ای را دنبال نمی‌کند.

وی ادامه داد: مقاومت هر روز قوی‌تر می‌شود و این چیزی است که دشمن نیز به آن اعتراف می‌کند. هر کسی که بر سرکوب مقاومت از طریق این جنگ تکیه کرده بود، نا امید شده و ان‌شاءالله در آینده به صورت کامل نا امید خواهد شد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: هنگامی که بحث مقاومت مطرح می‌شود، من از دشمن سخن می‌گویم و موضوع محاسبات داخلی مطرح نیست. دشمن به این طرح و اعتقاد رسیده‌اند که جنگ آینده بر ضد لبنان، با هر هدفی که صورت گیرد، هزینه‌هایی غیر قابل مقایسه با جنگ گذشته دارد، دشمن از هزینه‌های بسیار زیاد صحبت می‌کند و برخی از آنها می‌گویند که این هزینه‌ها غیر قابل تحمل است. به همین علت است که درخواست‌هایی در میان برخی فرماندهان دشمن مطرح می‌شود که باید تحت هر شرایطی از جنگ با لبنان دوری کنند و این جنگ تنها باید در موردی مطرح ‌شود که هیچ گزینه‌ای باقی نمانده باشد.

وی ادامه داد اسرائیل امروز به مقاومت احترام می‌گذارد، چرا که می‌داند مقاومت قوی است. بعد از معادله منابع آمونیاک امیدواریم که آنها در زمینه تأسیسات اتمی دیمونا تجدیدنظر کنند، چرا که این مشکل خطرناک‌تر است و باید آن را مورد بررسی قرار دهند. دشمن خوب می‌داند که جنگ نظامی نمی‌تواند به اهداف خود در ریشه‌کن کردن مقاومت دست پیدا کند و هزینه‌های آن بسیار بالا خواهد بود. از سوی دیگر نمی‌تواند در برابر افزایش قدرت حزب‌الله ساکت بنشیند، لذا به روش‌های دیگری پناه آوردند که می‌طلبد همه در برابر آن مقاومت کنند.

نصرالله خاطرنشان کرد که اسرائیلی‌ها روی دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و فشارهای وی برای رسیدن به این هدف بر ملت لبنان و دولت و دوستان حامی حزب الله حساب کردند و هر کسی که سخن مثبتی راجع به حزب‌الله مطرح کند، با فشار و تهدید مواجه خواهد شد. آنها قانون تحریم‌های مالی را اعمال کردند و نباید در برابر این قانون تسلیم شد. من می‌گویم که دولت آمریکا با تمامی ابزارهای خود نمی‌تواند آسیبی به قدرت مقاومت و اراده آن و افزایش توان آن در لبنان وارد کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.