کدخدایی گفت: امروزه عزیزان عکاس و تصویربردار با حضور خود در میدان‌های نبرد می‌توانند وقایع جاری را برای انسان‌های زیادی مخابره کنند و آنها را در جریان رخدادها قرار دهند.

تاکید سخنگوی شورای نگهبان بر حضور تصویربرداران در میدان‌های نبرد

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه عکس موصل از جنگ تا زندگی، با اشاره به اهمیت و ارزش کار عکاسان خبری و تمامی روایت‌گران عرصه جهاد و شهادت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی بنا به اصل دفاع از مستضعفین و مقاومت در برابر ظالمان که در قانون اساسی نیز بدان تصریح شده، در جبهه‌های محور مقاومت در عرصه‌های گوناگون برای دفاع از مظلوم حضور دارد که یک جلوه این حضور، انعکاس خبری وقایعی است که در سرزمین‌های اسلامی در جریان است.

وی افزود: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند تصویر روشنی از واقعیت‌ها و مقاومت برای یکایک‌ ما باشد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امروز دفاع از مظلومان و مستضعفان مرزهای جغرافیایی و سیاسی را در نوردیده و افرادی که در عرصه مقاومت حضور داشته‌اند، شرایط خاص حاکم بر مناطق محور مقاومت از جمله قساوت و سبوعیت تروریست‌های حاضر در این مناطق که مستظهر به حمایت غربی‌ها هستند و همچنین رشادت و دلاورمردی‌های مجاهدان این محور و مدافعان حرم را درک می کنند.

کدخدایی با اشاره به اهمیت انعکاس خبری و تصویری رشادت‌های رزمندگان محور مقاومت و همچنین روایت دردها و رنج‌های مردم این مناطق، گفت: امروز با گسترش فناوری‌های نوین شیوه انعکاس وقایع نیز متفاوت از گذشته است که وقایع نگاری صرفا به صورت درج در تاریخ مکتوب بود؛ امروزه عزیزان عکاس و تصویربردار با حضور خود در میدان‌های نبرد می‌توانند وقایع جاری را برای انسان‌های زیادی مخابره کنند و آنها را در جریان رخدادها قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت و ارزش کار عکاسان خبری حاضر در جبهه‌های محور مقاومت، افزود: روایت وقایع جبهه‌ها و مناطق محور مقاومت، با عکس و فیلم، ارزشی همتراز با رزمندگان محور مقاومت دارد.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند تصویر روشنی از وقایع محور مقاومت را برای مردم نمایان سازد و عزیزانی که در حوزه عکس فیلم و خبر حوزه مقاومت کار می‌کنند، در واقع دوش به دوش سربازان و ایثارگران حرکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.