رشتخوار -مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار، گفت: :" از مجموع ۲۸ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی رشتخوار ۷ هزار هکتار باغ پسته زیر کشت است که بیشترین سطح زیر کشت باغات را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.

۷ هزار هکتار باغ پسته در رشتخوار زیر کشت رفت

محمد رضا عباسپور در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین روز دو شنبه، اظهار داشت: با برداشت پسته  ازباغات شهرستان رشتخوار ، امسال بیش از ۷هزار و۲۰۰ تن پسته در شهرستان  تولید می شود.

وی گفت:محصول پسته  رشتخوار در سال جاری از نظر سطح زیر کشت و عملکرد در این شهرستان افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.
عباسپور  خاطرنشان کرد: محصول پسته نسبت به سایر محصولات مقاوم تر بوده و جایگزین مناسبی برای ارقام حساس به سرما، خشکی و شوری آب محسوب می شود و همواره کشت آن به کشاورزان این منطقه توصیه می شود.
وی بیان کرد: توسعه باغات پسته در این شهرستان طی سال‌های آتی نیز در دستور کار قرار دارد ودر حال حاضر بیش از سه هزارو ۴۰۰ هکتار از اراضی باغات پسته این شهرستان باور است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار با ابراز رضایت از کیفیت مطلوب پسته تولیدی در این شهرستان اضافه کرد: باغ‌داران رشتخواری امسال از اوایل مرداد  ماه برداشت محصول پسته را آغاز کرده و کار برداشت تا اواخر شهریور ادامه پیدا کردگفت: بیش از سه کارخانه ترمینال فرآوری پسته در این شهرستان فعال وجود دارد که سالانه بیش از ۵هزار و ۲۰۰ تن محصول پسته شهرستان را فرآوری می کند.

عباسپور  اظهار داشت: پنج رقم پسته شامل کله قوچی، اوحدی، سپید فیض آباد،   اکبری و فندقی در اراضی باغی این شهرستان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار  با بیان اینکه پسته از جمله محصولات استراتژیک با درآمد مناسب برای کشاورزان  رشتخواری است، گفت: این محصول باید در مناطق گرمسیر و دارای آب شور شهرستان کشت شود تا کشاورزان محصول مناسبی را از باغات پسته برداشت کنند.

عباسپور عنوان کرد:یکی از مهمترین دلایل طغیان این آفت افزایش گرما و دما در زمستان و افزایش میزان استفاده از سم‌های آفت کش برای مقابله با این آفت است. افزایش مدت سم پاشی برای مقابله با این آفت سبب شد تا آفت پرسیل در برابر انواع سم‌ها مقاوم شود و این موضوع روی اراضی زیر کشت پسته تاثیر دارد.

وی اظهار داشت:در حال حاضر در راستای حمایت از پسته کاران این شهرستان که تا دو سه سال آیند ه بعنوان بزرگترین شهرستان تولید پسته در آستان خراسان رضوی خواهد شد تعداد سه کاارخانه فرآوری پسته جدید با مجموع ظرفیت هشت هزارو ۷۰۰ تن آغاز شده که تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.