بجنورد- فرمانده انتظامی خراسان شمالی از وقوع دو هزار و ۱۲۹ فقره سرقت و دستگیری ۹۵۴ سارق از ابتدای سال جاری در استان خبر داد.

وقوع ۲۱۲۹ فقره سرقت و دستگیری ۹۵۴ سارق در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، سردار علیرضا مظاهری در نشست خبری با اشاره به وقوع سرقت های منطقه ویلا شهر و شهرک امام خمینی  و سرقت به عنف رخ داده در شهرستان بجنورد، اظهار کرد: سارقان این سرقت ها که از غرب کشور بودند دستگیر شدند همچنین سارقان به عنف نیز زن و شوهری بودند که از مرکز کشور به این منطقه آمده بودند.

وی افزود:  در این مدت هفت طرح مبارزه با سرقت در قرارگاه مبارزه با سرقت به اجرا درآمده که در این زمینه ۱۵ باند سارقان منهدم شده است.

مظاهری با اشاره به رشد۲۱ درصدی سرقت به عنف در منطقه، گفت: سرقت های مهم ۱۲ درصد، کیف قاپی ۲۷ درصد و موتورسیکلت نیز هشت درصد در این ایام کاهش داشته است.

وی افزود: سرقت احشام، سرقت از منزل و سرقت خودرو، از جمله پرونده هایی است که در استان تشکیل شده است.

سردار مظاهری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، ۴۱۹ مورد جعل و کلاه برداری شناسای شده است که از این تعداد ۳۰۵ مورد کشف شده و در این زمینه ۲۵۱ نفر دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: در این مدت ۲ طرح استانی برای مبارزه با قاچاق کالا در استان اجرا شد که در این زمینه ۱۹۲ نفر متهم دستگیر شدند.

وی به پرونده های شاخص در پلس آگاهی استان اشاره کرد و گفت: پنج فقره پرونده رسیدگی به جعل و کلاه برداری، هشت فقره مبارزه با سرقت، چهار فقره پرونده قاچاق کالا و ارز و هفت فقره پرونده مربوط به عملیات ویژه از جمله پرونده های شاخص در پلیس آگاهی استان است.

وقوع ۷ فقره قتل

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: در چهار ماه امسال به ۹ پرونده قتل رسیدگی شده است که هفت مورد از این قتل ها در سال جاری به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: در یک فقره قتل سه کودک در شهرستان مانه و سملقان توسط مادرشان کشته شدند.

کشف ۷۵۶ کیلوگرم مواد مخدر

مظاهری با اشاره به اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر در سطح استان، عنوان کرد: طی سال جاری ۷۵۶ کیلوگرم مواد مخدر در منطقه توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف شده که بیش از یک کیلو از آن صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۹ فقره تجهیزات ماهواره ای در استان کشف وضبط شده است.

۹۱۵ فقره تصادف برون شهری

وی با بیان اینکه میزان متوفیات سوانح رانندگی در سطح استان نگران کننده است، گفت: امسال ۹۱۸ فقره تصادف فوتی و جرحی در محورهای برون شهری اتفاق افتاده است.

مظاهری با بیان اینکه در این حادثه ها ۱۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند که این مهم ۲۷ درصد رشد داشته است، افزود: البته میزان سفرها نیز در این ایام از افزایش ۹ درصدی برخوردار است.

وی یادآورشد: عدم توجه به جلو با ۳۷ درصد، انحراف به چب ۱۵ درصد، تخطی ازسرعت مجاز ۱۷ درصد و عدم رعایت حق تقدم نیز ۱۱ درصد از مهمترین دلایل وقوع تصادفات در استان است.

وی گفت: عدم رعایت حق تقدم بیشترین دلیل وقوع تصادفات در شهرهای استان است.

۱۱۶۷ فقره تصادف درون شهری

مظاهری اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۱۶۷ فقره تصادف درون شهری در استان رخ داده که این مهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در درون شهرهای استان ۲۴ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: میزان متوفیات سوانح رانندگی در سطح شهرهای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: موتور سیکلت سوارها ۲۳ درصد و خودروهای سواری نیز ۶۵ درصد در بروز تصادفات درون شهری مقصر هستند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی یادآورشد: عدم رعایت حق تقدم و فاصله طولی مناسب بیشترین دلایل در سوانح رانندگی هستند.

سردار مظاهری افزود: طی سال جاری ۱۸ هزار و ۲۱۱ برگ اخطاریه در سطح استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

برداشت های غیرمجاز حساب های بانکی بیشترین جرائم فضای مجازی

وی همچنین گفت: برداشت های غیرمجاز حساب های بانکی بیشترین جرائم فضای مجازی استان را به خود اختصاص می دهند.

وی اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۹ فقره پرونده در فضای مجازی استان تشکیل شده که ۱۲۹ فقره آن کشف شده است.

وی ادامه داد: بیشترین جرائم اینترنتی در استان مربوط به برداشت های غیرمجاز اینترنتی، کلاهبرداری و جرائم اخلاقی و هتک حرمت است.

مظاهری عنوان کرد: تاکنون ۸۸ نفر در رابطه با جرائم فضای مجازی استان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند که ۱۹ نفر از آنان زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شناسایی چهار هکر در فضای سایبری استان اتفاق افتاده که این مهم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی یادآورشد: در راستای کاهش جرائم فضای مجازی، کارگاه های آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه ها برپا شده است.

آذردشتی، مدیر کل صداو سیمای خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به نقش  خبرنگاران در توسعه فرهنگ جامعه، اظهارکرد: مطبوعات و رسانه ها نقش غیر قابل انکاری در کاهش آسیب های اجتماعی دارند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.