سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن اظهارات ترامپ درباره تحولات داخلی ونزوئلا گفت: دوره استفاده از حربه تهدید نظامی و فشار علیه کشورهای مستقل به منظور وادار کردن آنها به پذیرش خواسته‌های غیرمنطقی و نامشروع به پایان رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهارات تحریک آمیز و مداخله جویانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در خصوص تحولات داخلی ونزوئلا و تهدید به استفاده از گزینه نظامی علیه آن کشور را قویاً محکوم و ضمن مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا، بر ضرورت احترام به حاکمیت و استقلال کشورها در چارچوب مقررات حقوق بین الملل تأکید کرد.

قاسمی افزود: همان گونه که تجربه جهانی و تاریخ سیاسی معاصر نیز ثابت کرده است، دوره استفاده از حربه تهدید نظامی و فشار علیه کشورهای مستقل به منظور وادار کردن آنها به پذیرش خواسته‌های غیرمنطقی و نامشروع به پایان رسیده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه گفت که واشنگتن برای حل ناآرامی‌ها در ونزوئلا، گزینه نظامی را منتفی نمی‌داند.  

ترامپ بعد از دیدار با اعضای تیم امنیت ملی خود در پاسخ به سوالی درباره ونزوئلا گفت: «گزینه‌های زیادی درباره ونزوئلا داریم. من گزینه نظامی را منتفی نمیدانم. گزینه‌های زیادی برای ونزوئلا داریم.»

وی افزود: «این، (ونزوئلا) همسایه ما است. ما در همه جای دنیا هستیم؛ ما همه جای دنیا نیروی نظامی داریم، در جاهایی که خیلی خیلی دور هستند. ونزوئلا خیلی دور نیست و مردمش دارند رنج می‌کشند و می‌میرند. ما گزینه‌های زیادی برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه اقدام نظامی.»

رئیس جمهور آمریکا در جواب سوال یک خبرنگار که پرسید آیا عملیات نظامی به رهبری آمریکا علیه ونزوئلا انجام خواهد شد؟ نیز گفت: «در این باره صحبت نمی‌کنیم، ولی عملیات نظامی چیزی است که ما ممکن است در صدد انجام آن باشیم.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.