اصفهان- رییس مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: کلیه خانواده معظم شهدا و جانبازان به صورت رایگان از دوره های این دانشگاه بهره مند می شوند و شهریه افراد تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد توسط این نهادها تأمین می شود.

شهریه دانشگاه افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توسط این نهادها تأمین می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صادق کرمی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در حال حاضر با در اختیار داشتن ۳۷ مرکز آموزشی و پذیرش دانشجو در دوره های آموزشی منتهی به اخذ مدرک تحصیلی، کوتاه مدت و ضمن خدمت در حوزه بهزیستی، رفاه و تامین اجتماعی در سراسر کشور، فعالیت می کند.

وی ادامه داد: از ۳۷ مرکز آموزشی زیرمجموعه مؤسسه، ۲۹ مرکز آموزشی استانی و ۴ مرکز آموزشی نیز شهرستانی هستند و ۴ مرکز آموزشی نیز به صورت خصوصی اداره می شوند.

کرمی گفت: مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی در دور جدید فعالیت خود به منظور دستیابی به اهداف مدنظر، سیاست های اجرایی مختلفی را برنامه ریزی و به اجرا درآورده است که از جمله آنها می توان به، «گسترش تک پودمان های آموزشی در حوزه بهزیستی، رفاه و تامین اجتماعی» اشاره کرد.  

وی ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهش و انتقال دانش کار در راستای توانمندسازی منابع انسانی (دولتی و غیردولتی) و افزایش بهره وری ارائه خدمات در حوزه رفاه اجتماعی، گسترش و ارتقای مهارت های شغلی و حرفه ای به منظور کارآمدی در نظام کارآفرینی و توسعه اشتغال، توسعه زیرساخت ها و امکانات موسسه با ایجاد سازوکارهای بهره مندی بهینه از کلیه منابع و ظرفیت های واحدهای اجرایی و سازمان های تابعه با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه را مهم ترین اهداف و مأموریت های مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی برشمرد.

کرمی تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی استان اصفهان از سال ۹۰ تا شهریور ۹۱ به مدت ۱۸ ماه تحت پوشش جهاد دانشگاهی بود و پس از آن از مهر ۹۱ تحت پوشش مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی و تامین اجتماعی تحت نظارت دانشگاه جامع علمی و کاربردی فعالیت خود را ادامه داده است.

وی با اعلام اینکه این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی دارد، افزود: از ابتدای شروع فعالیت تاکنون در بخش کاردانی ۲۵۷۸ دانشجوی فارغ التحصیل و در بخش کارشناسی ۱۵۷۲ دانشجوی فارغ التحصیل داشته ایم.

۶۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی استان اصفهان شاغل هستند

رییس مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی استان اصفهان به تعداد شاغلان دانشجوی این دانشگاه اشاره و تصریح کرد:  از ابتدای فعالیت در مقطع کاردانی ۱۵۰۲ نفر و در مقطع کارشناسی ۹۴۳ نفر یا شاغل شدند تا ارتقای شغلی پیدا کردند.

وی اضافه کرد: اگر دانشگاه های کشور را دسته بندی کنیم، دانشگاه علمی کاربردی نسل سوم دانشگاهها است که مبتنی بر کارآفرینی و حل مسائل جامعه با رویکرد علمی می باشد.

کرمی یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی در بخش مهارتی ورود پیدا کرد و سعی دارد با دروس مهارتی، افراد را مطابق با شغل های مورد نیاز جامعه پرورش دهد.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در حال حاضر در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو پذیرش می کند، اظهارکرد: پذیرش دانشجو برای مهرماه در مقطع کاردانی در رشته های اصلاح و تربیت، مددکاری اجتماعی و تربیت مربی پیش از دبستان و در مقطع کارشناسی رشته های آسیب شناسی اجتماعی، مدیریت رفاه، مدیریت تعاون، اصلاح و تربیت می باشد.

رییس مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی استان اصفهان به ارایه تسهیلات برای مددجویان بهزیستی اشاره و خاطر نشان کرد: کلیه خانواده معظم شهدا و جانبازان به صورت رایگان از دوره های این دانشگاه بهره مند می شوند و وجوه شهریه افراد تحت پوشش نهادهای بهزیستی و کمیته امداد توسط این نهادها تأمین می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با سازمان ها و نهادهایی همچون تامین اجتماعی، نیروی انتظامی، اداره کل بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه آموزشی برای کارکنان آنها داریم.

کرمی با بیان اینکه ۶۵ درصد دانشجویان این دانشگاه شاغل هستند، تاکید کرد: مهمترین دغدغه ما این است که جامعه شناخت کاملی نسبت به مراکز دانشگاه علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی ندارند و گمان می کنند در این مراکز فقط رشته های مرتبط با بهزیستی تدریس می شود در حالی که ما رشته هایی متناسب با نیازهای جامعه داریم.

وی گفت: ما می توانیم بسیاری از آسیب های جامعه را با راهکارهای علمی پیگیری و برای کاهش آنها گام برداریم و البته تحقق این هدف نیاز به همفکری و همکاری سازمان ها دارد.

رییس مرکز علمی کاربردی بهزیستی و تأمین اجتماعی استان اصفهان در پایان از خبرنگاران رسانه ها بابت انجام وظیفه خطیر اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند و پویایی اجتماعی و سلامت فکری جامعه در گرو زحمت خبرنگار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.