اهواز- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم همجواری با کارون هنوز از طریق بشکه و تراکتور مشغول آبرسانی به مردم هستیم.

آبرسانی با بشکه و تراکتور/  ۴۰۰هزار نفر در آستانه کوچ اجباری هستند

به گزارش قدس آنلاین هدایت الله خادمی با اشاره به وضعیت بغرنج آب شرب شهرستان ایذه استان خوزستان عنوان کرد: علی رغم اینکه سرشاخه‌های رودخانه کارون از این شهرستان می‌گذرد، اما مردم این دیار همچنان با مشکل تأمین آب شرب مواجه هستند به گونه‌ای که به منظور رفع نیاز خود چاره‌ای جز حفر چاه ندارند.

وی با اشاره به اینکه آب حاصل از حفر چاه قابل شرب نیست، افزود: بیشتر مردم به علت وجود برخی فلزات موجود در آب، به بیماری‌های متعددی مبتلا شده‌اند، کما اینکه سیاست های نادرست عده ای  نیز اجازه برداشت آب مناسب را به ما نمی‌دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شرایط به گونه‌ای نامناسب است که  با حفر چاهی با عمق ۳۰۰ متر هم به آب دست پیدا نمی‌کنیم و این به عنوان فاجعه‌ای دردناک برای مردم این شهرستان تلقی می‌شود.

خادمی با بیان اینکه هم اکنون در بی آبی مطلق به سر می‌بریم، گفت: در حال حاضر مشغول آبرسانی به مردم از طریق بشکه و تراکتور هستیم. علاوه بر این، عموم مردم که غالباً کشاورزان هستند مجبور به دریافت آب شرب سالم از ساعات ۲۱ تا ۹ صبح بوده و امکان استفاده از این آب تقریباً یک روز در میان برای آنها ممکن بوده، این در حالی است که در برخی موارد آب را از استان‌های همجوار خریداری می‌کنیم.

نماینده مردم ایذه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وزارت نیرو وارد مناقصه شده ایم اما این مسئله حل نشد، چراکه دولت پول کافی نداشته و پیشنهاد فاینانس را داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت نیروگاه این شهرستان اشاره کرد و افزود: نیروگاه کارون ۳ واقع در دهدز حدود ۴ هزار مگاوات تولید برق دارد اما متأسفانه مردم آن به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم از استفاده از آن محروم هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه وضعیت مناطق ما فراموش شده، بیان کرد: چندین سال است که مسئولین ما استان محور و بیشتر کلی نگر شدند و باید این مشکل هر چه سریعتر رفع شود، در غیر این‌صورت جمعیت ۴۰۰ هزار نفری ایذه و باغ ملک، مجبور به کوچ شده و به حاشیه نشینی مشغول خواهند شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.