بجنورد- هنرمند مطرح عرصه کاریکاتور گفت: اگر جوایز جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی بیش از پیش وزین، آبرومند و در حد استاندارد باشد هنرمندان بسیاری در آن شرکت می‌کنند.

ارتقای جوایز جشنواره کاریکاتور خراسان شمالی سبب افزایش انگیزه هنرمندان می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی حوزه هنری خراسان شمالی، محسن نوری نجفی، هنرمند عرصه کارتون و کاریکاتور از تهران، با استقبال از برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: اینکه برای جشنواره مهمی چون جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع مهمی نظیر اقتصاد مقاومتی جوایز نه‌چندان ویژه‌ای در نظر بگیریم، خود جایزه مقاومتی می‌شود.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی موضوع بسیار وسیعی بوده و اگر جوایز بزرگ‌تر و بهتری برای جشنواره در نظر بگیرند و جوایز وزین، آبرومند و در سطح جشنواره باشد، به طور یقین همه هنرمندان به شرکت در جشنواره ترغیب می‌شوند.

نوری نجفی در ادامه با تأکید بر حمایت از هنر کاریکاتور، اضافه کرد: درزمینهٔ کاریکاتور هرچه بودجه در نظر بگیرند کم است؛ چراکه کاریکاتور از همه هنرها و ورزش‌ها بیشتر جایزه وارد کشور کرده است.

به گفته این هنرمند این درست نیست که باوجود اینکه هنرمندان عرصه کاریکاتور اسم ایران را بیشتر به دنیا معرفی کرده‌اند، دغدغه مسؤولان بیشتر سینما و فوتبال باشد.

وی ادامه داد: از نظر قبول مخاطب کاریکاتور بعد از سینما و تلویزیون پرمخاطب‌ترین هنر بوده و چون زبانش بی‌زبانی است همه ملل، نحله‌های فکری و زبان‌های گوناگون جذب آن می‌شوند که بین‌المللی و فرامرزی بودن هنر کاریکاتور از ویژگی‌های مهم این هنر برای جذب توده‌های گوناگون مردم چه باسواد و چه بی‌سواد است.

نوری نجفی تصریح کرد: اکنون به همه مسؤولان دنیا و کشور ثابت شده که کاریکاتور این پتانسیل را دارد که همیشه و در هر مکانی قدرتمند ظاهر شود؛ ازاین‌رو باید از چنین هنری حمایت بیشتری صورت پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی، اظهار داشت: من تعریف و تبلیغ جشنواره کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی را در سایت‌های گوناگون مشاهده کرده‌ام.

این هنرمند ادامه داد: به عقیده من گاهی خراسان شمالی در برگزاری و کیفیت جشنواره‌ها از تهران هم فعال‌تر بوده و در این زمینه خیلی موفق‌تر عمل می‌کند و من از همین تریبون از تمام عوامل برگزاری جشنواره تشکر می‌کنم.

نوری نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، به مسؤولیت هنر به‌ویژه هنر کاریکاتور در فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی پرداخت و خاطرنشان کرد: در حقیقت کاریکاتور به دلیل اینکه زودتر به نتیجه می‌رسد ابزار بسیار مفیدی برای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی است؛ در حالی که به عنوان مثال در سینما و تلویزیون تا یک فیلم به ثمر برسد و کارگردان بتواند حق مطلب را ادا کند مدت خیلی زیادی طول می‌کشد.

وی افزود: کاریکاتور خیلی سریع بوده و می‌تواند در فضای مجازی جلوتر از هر هنری گام بردارد و به دلیل اینکه شاخه‌های گوناگونی دارد می‌تواند در هر مکانی نفوذ پیدا کند؛ به عنوان مثال می‌توان کاریکاتور را به کتاب تبدیل کرد و از نفوذ کتاب در بین جوامع اقتصاددان، حقوق‌دان و استادان دانشگاه و حتی مردم استفاده کرد، حتی می‌توان کاریکاتور را به فیلم تبدیل کرد که من در مجموعه گوزن‌ها این کار را کردم.

نوری نجفی در پایان اظهار کرد: شرکت در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری خراسان شمالی را به تمام دوستان، هنرمندان و هنرجویان پیشنهاد می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.