اصفهان- میزان زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان فلاورجان درچهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴۵درصد افزایش داشته است.

جمع آوری بیش از یک میلیارد ریال زکات در فلاورجان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان،  مدیر کمیته امداد شهرستان فلاورجان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ زکات در جامعه، گفت: خیران، کشاورزان و دامداران، طی چهار ماهه گذشته، بیش از یک میلیارد ریال به‌عنوان زکات به کمیته امداد فلاورجان پرداخت کرده‌اند.
فریدون ابراهیمی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری چهارپایه نظام ساز در دین نماز، زکات، امربه‌معروف و نهی از منکر است، افزود: وظیفه کارگزاران و مدیران در جامعه اسلامی گفتمان سازی و جریان سازی در این بخش‌ها به‌ویژه در حوزه زکات است.
ابراهیمی با تأکید بر اینکه برای نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها است ادامه داد: از آثار فردی و اجتماعی پرداخت زکات جاری شدن برکت در جامعه و تبدیل مال به رزق حلال است و اگر این موضوع به‌درستی برای مردم تبیین شود آن‌ها زکات خود را می‌پردازند.
مدیر کمیته امداد شهرستان فلاورجان با بیان اینکه درچهار ماهه ابتدای سال گذشته ۱۱ میلیون تومان زکات جمع آوری شد، افزود: به نسبت مدت زمان مشابه در چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۵ میلیون تومان زکات جمع آوری شد که با رشد ۸۴۵ درصد همراه بوده است.  
وی در پایان با اشاره به اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: اگر زکات اموال، به‌موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی موجود در سطح شهرستان برطرف می‌شود در نتیجه باید فرهنگ سازی مناسب انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.