با رای دادگاه عالی حکمیت ورزش، ایران برنده مناقشه فوتبالی با عربستان است و AFC به دلیل برگزاری بازی نمایندگان دو کشور در یک کشور بی‌طرف، باید به تیم‌های ایرانی به خاطر هزینه بی‌مورد غرامت پرداخت کند.

حقانیت ایران مقابل عربستان محرز شد/ AFC قربانی زیاده‌خواهی سعودی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، مناقشه ایران و عربستان بعد از حدود یک سال و نیم بالاخره به نتیجه رسید و ایران برنده این پرونده شد. آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده ۲۲ تیر ماه در دادگاه حکمیت ورزش و با حضور نمایندگان ایران، عربستان و AFC برگزار شد و بعد از ارائه مستندات از سوی گروه ایرانی که متشکل از وکلای سوئیسی و علی‌رضا اسدی دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال بودند، حقانیت ایران محرز شده است.

CAS در رای خود، AFC را به دلیل اتخاذ چنین تصمیمی متهم شمرده و حالا این سازمان باید به جای عربستان غرامت تمام سفرهای نمایندگان ایران در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا به کشورهای ثالث در هنگام بازی با نمایندگان عربستان را پرداخت کند و عربستان معاف از هرگونه غرامتی است. البته این غرامت شامل حال عربستان نمی‌شود چرا که آنها ابتدا چنین درخواستی را ارائه کردند.

نکته دیگر درباره این پرونده برچیده شدن برگزاری بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشور ثالث است و از این پس هر دو کشور میزبان بازی‌های رو در رو خواهند بود. البته این حکم شامل فصل جاری نمی‌شود و از فصل آینده این موضوع اجرایی می‌شود.

پیش از این هم CAS به حاضران در جلسه رسیدگی اعلام کرده بود که نباید محتویات این پرونده‌ها رسانه‌ای شود و فعلا هم از اعلام رسمی رای پرونده جلوگیری کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.