اراک- نائب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران گفت: گردشگری سلامت به سه بخش گردشگری طبیعت‌درمانی، تندرستی و گردشگری پزشکی تقسیم می‌شود که گردشگری پزشکی در این میان از ارزآوری بالاتری برخوردار است.

گردشگری پزشکی از ارزآوری بالایی برخوردار است

به گزارش قدس آنلاین، محمد پناهی بعد از ظهر دوشنبه در نشست اعضای کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مرکزی در اراک اظهار داشت: در سال گذشته 1.2 دهم میلیارد دلار درآمد از محل گردشگری سلامت کشور به دست آمد و با ایجاد ظرفیت‌های جدید می‌توان این درآمد را تا هفت میلیارد دلار نیز افزایش داد.

وی بیان کرد: توجه به بخش گردشگری از اولویت‌های برنامه ششم توسعه است که بر اساس آن می‌توان حوزه درمان، بالندگی و توسعه آن را افزایش داد.

نائب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران تصریح کرد: باید در سه بخش قیمت مناسب درمان، کیفیت و طول درمان برای گردشگران فرصتی تازه را ایجاد کرده و از ظرفیت‌های خوب در این حوزه برخوردار شد.

 پناهی گفت: گردشگری سلامت به سه بخش گردشگری طبیعت‌درمانی، تندرستی و گردشگری پزشکی تقسیم می‌شود که گردشگری پزشکی در این میان از ارزآوری بالاتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ایران یکی از خاستگاه‌های کهن پزشکی در آسیای میانه و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به شمار می‌رود، ادامه داد: سالانه 500 هزار تا یک‌میلیون مسافر به عنوان گردشگر زیارتی وارد کشور می‌شوند که بیش از 20 درصد از این مسافران درمان را نیز در برنامه سفر خود قرار می‌دهند که برای ارائه خدمات بهتر باید زیرساخت‌های مناسب و امکانات لازم فراهم شود.

نائب رئیس انجمن توسعه گردشگری سلامت ایران تصریح کرد: اقامت گردشگران سلامت در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور گران‌قیمت است اما استان مرکزی به دلیل نزدیکی به پایتخت و بهره‌مند بودن از تجهیزات پزشکی مناسب می‌تواند همچون گذشته نقش مفیدی را در این حوزه ایفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.