رشت- معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران ۴ برابر متوسط جهانی است، گفت: شدت مصرف انرژی در کشور ایران نگران‌کننده است.

مصرف انرژی ایران ۴ برابر متوسط جهانی/ شدت مصرف انرژی نگران‌کننده است

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا حقی‌فام ظهر امروز در همایش نقش بسیج در فرهنگ مدیریت مصرف برق در سالن همایش مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور ایران نگران کننده است اظهار داشت: شدت مصرف انرژی ایران از متوسط دنیا فراتر است.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر شدت مصرف انرژی ایران را ۴ برابر متوسط جهانی عنوان کرد و افزود: شدت مصرف انرژی ایران در کشورهای خاورمیانه بالاتر از میانگین بوده و ایران در این کشورها بالاترین مصرف انرژی را دارد. 

حقی‌فام با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در کشور نیازمند فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف است خاطرنشان کرد: تداوم و پایداری انرژی برق در کشور نیازمند نگاه ویژه و تحولی چشمگیر در مدیریت مصرف است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج همواره در تمامی عرصه‌های مورد نیاز کشور حضور فعال و تاثیرگذار داشته است بیان کرد: کشور امروز در بحث مدیریت مصرف و کاهش مصرف انرژی برق نیازمند کمک و حضور بسیج است.

حقی‌فام با اشاره به اینکه در دو سال اخیر بسیج نقش موثر و فعالی در مدیریت مصرف انرژی داشته است تاکید کرد: امسال شرکت توانیر و شبکه برق کشور در بحث مصرف انرژی برق به‌شدت تحت فشار بود و پیک بار مصرف برق امسال ۷ درصد افزایش یافت.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر اینکه بر این اساس شرکت توانیر در بحث مدیریت مصرف انرژی برق دست کمک به‌سوی بسیج دراز کرده و بسیج در تمامی استان‌ها اعلام آمادگی کرده است، گفت: در حال حاضر تا حدود زیادی می‌توان گفت کشور پیک بار مصرف انرژی برق را طی کرده است.

وی با تاکید بر استمرار همکاری شرکت توانیر و بسیج، با بیان اینکه برگزاری همایش نقش بسیج در فرهنگ مدیریت مصرف در استان‌ها تاثیری مطلوب بر روند مدیریت مصرف دارد، افزود: برگزاری اینگونه همایش‌ها علاوه بر تسهیل روند مذکور، برنامه‌ریزی‌های مداوم سالیانه را در مدیریت مصرف انرژی برای استان‌ها پدید می‌آورد.

حقی‌فام ۷ درصد میزان مصرف انرژی کشور را مختص بخش‌های اداری و عمومی عنوان و با بیان اینکه بسیج ادارات می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کاهش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف داشته باشد، اظهار داشت: نقش بسیج همواره در تمامی عرصه‌های کشور مطلوب و اثرگذار است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.