یزد- مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: حدود هفت درصد دانش آموزان مشغول به تحصیل در استان یزد با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از اتباع خارجی هستند.

۱۰ هزار اتباع خارجی در استان یزد مشغول به تحصیل هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش یزد ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در استان یزد با تحصیل ۲۳۸ هزار و ۳۱۹ دانش‌آموز آغاز می شود و ۱۰ هزار و ۶۹ کلاس برای این منظور آماده می شود.

احمد شیرزاد گفت: ۷۵ درصد از دانش آموزان ثبت نام کرده اند و بقیه دانش‌آموزان نیز در فرصت باقی‌مانده ثبت‌نام خواهند شد و همچنین ۱۳ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: ۶۰ درصد از دانش آموزان اتباع در شهر یزد از دانش آموزان ایرانی تفکیک شدند و حدود هفت درصد دانش آموزان مشغول به تحصیل در استان یزد با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر اتباع خارجی هستند و قرار است با حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد چند مدرسه در شهر یزد ویژه اتباع احداث شود.

شیرزاد  گفت: خیرین مدرسه‌ساز استان یزد با توجه به کمبود منابع و مشکلات مالی دولت از ابتدای امسال در مدت ۴ ماه  کار ساخت ۲۱ مدرسه و ۱۲ کلاس درس را آغاز کرده‌اند.

رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ‌ساز استان یزد در این نشست اظهار داشت: ۳۰۰ مدرسه که ۳۵ درصد مدارس یزد را شامل می شود غیر استاندارد هستند.

امیرحسین رادمنش گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد در سال ۹۴، با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۸ میلیارد تومان در ۲۰ طرح خیری در سال ۹۵ با سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان در ۳۶ طرح خیری و در چهار ماه نخست امسال ۲۴ میلیارد تومان مشارکت داشته اند.

وی افزود: متأسفانه علی رغم مشارکت پرشور و مستمر خیرین مدرسه ساز، هنوز ۳۰۰ مدرسه برای ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در استان یزد کم داریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: ترویج فرهنگ تحرک بین اقشار مختلف جامعه بسیار ضروری است و از جمله معضلات جدی آموزش و پرورش فقر حرکتی است.

علی دهقان گفت: حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته تحرک لازم برای هر دانش‌آموز است  و فرهنگ ورزش و تحرک مستمر بین دانش آموزان و خانواده‌های آنها بسیار ضروری است.

وی افزود: هم اکنون ۱۰۵ مربی ورزشی و سلامت در مدارس استان مشغول فعالیت هستند در صورتیکه آموزش و پرورش یزد به ۱۳۵ مربی ورزشی در مدارس نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.