۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 555336

فرمانده نیروی زمینی ارتش بر لزوم خوشایندسازی محیط سربازی تاکید کرد و گفت: ما باید خود را در برابر جامعه مکلف بدانیم و فضای آرامی را برای خدمت فرزندان این جامعه مهیا کنیم.

محیط سربازی باید خوشایند باشد

به گزارش قدس آنلاین، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در پنجمین همایش سراسری بهداشت و روان نزاجا که صبح امروز (دوشنبه ۲۳ مرداد) در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: علم روان‌شناسی، علمی است که جامعه امروز بشری به آن احتیاج دارد.

وی ادامه داد: من اطلاع چندانی از این علم ندارم و بیشتر برای آموختن و کسب فیض در این همایش حاضر شده‌ام اما به عنوان فرمانده باید تعهداتی را یادآور شوم چرا که کارکنان وظیفه امانتی الهی هستند.

امیر حیدری گفت: ما در قبال جوانان عزیز و برومند کشورمان که سرمایه‌های اصلی نظام و انقلاب هستند در پیشگاه خدا مسئولیم و به عنوان یک امانتدار باید حافظ آنان باشیم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه محیط سربازی باید برای افراد خوشایند باشد تا زمانی که ترخیص می‌شوند به عنوان یک چهره انقلابی و وفادار به ارزش‌های نظام در جامعه منشأ اثر باشند، عنوان کرد: دومین فردی که ما در برابر او متعهد و مسئولیم، فرمانده معظم کل قوا است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: سومین مسئولیت ما در برابر جامعه، افراد و خانواده‌های سربازان است که ما باید خود را در برابر این عزیزان مکلف بدانیم و فضای آرام را برای خدمت فرزندانشان مهیا کنیم. همچنین باید مراقب باشیم که آرامش روانی جامعه به هم نخورد.

امیر حیدری تصریح کرد: من با تواضع از متخصصان امر روانشناسی درخواست می‌کنم تا در این حوزه حضور پیدا کرده و تدبیر کنند، چرا که جامعه و جوان امروزی ما با عوامل و متغیرهای گوناگونی سر و کار دارد که هر کدام بر فکر و ذهنش اثر می‌گذارد و این ما هستیم که در چنین شرایطی باید به سمت سرباز حرکت کنیم و با او چهره به چهره صحبت کنیم تا به لحاظ روانی تخلیه شود.

وی عنوان کرد: جوانی که تا قبل از خدمت سربازی به واسطه مشغله‌ها و مولفه‌های مختلف اجتماعی، برای تخلیه شدن با مشت به شیشه می‌کوبید و یا اینکه فریاد می‌کشید، امروز به واسطه سربازی وسیله بهتری چون اسلحه و صد گلوله جهت تخلیه روانی در اختیار دارد. لذا امروز ما باید به فکر جوانان باشیم و با تدبیر و تامل جلوی اینگونه مسائل را بگیریم.  

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.