نایب رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه در سخنانی به تشریح واکنش مسکو به محدودیت‌های جدید آمریکا برای دیپلمات‌های این کشور پرداخت.

واکنش مسکو به محدودیت‌های جدید آمریکا برای دیپلمات‌های این کشور

به گزارش قدس آنلاین،  «آندری کلیموف» (Andrey Klimov) نایب رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه در سخنانی درباره واکنش کشورش به اقدام آمریکا در صورت وضع محدودیت های جدید برای دیپلمات های مسکو اعلام کرد: واکنش روسیه بی وقفه به اجرا درخواهد آمد.

نایب رئیس کمیته امور خارجی دومای روسیه ادامه داد: روسیه پاسخ مناسبی به وضع محدودیت های جابجایی برای دیپلمات های خود در آمریکا خواهد داد.

«آندری کلیموف» در ادامه افزود: روسیه در صورت برقراری چنین محدویت هایی بلافاصله واکنش نشان خواهد داد. گزینه های متفاوتی وجود دارند؛ اما در مورد کنونی اقدامات مشابهی به انجام خواهند رسید.

لازم به ذکر است، برخی از منابع خبری از اعمال کاهش محدوده جابجایی دیپلمات های روسیه و کارمندان فنی سفارت و کنسولگری های روسیه از ۲۵ مایل (۴۰ کیلومتر کنونی) به ۱۶ مایل خبر می دهند.

همچنین،  کارمندان سفارت و کنسولگری روسیه باید طی ۳ روز کاری قصد خود در باره جابجایی به دورتر از محدوده ای که از سوی مقامات آمریکایی مقرر شده است را به اطلاع وزارت خارجه آمریکا برسانند.

گفتنی است، دولت باراک اوباما در واپسین روزهای حضور خود در کاخ سفید و در آستانه تعطیلات سال نو میلادی، در اقدامی تعدادی از کارکنان سفارت روسیه در این کشور را اخراج و محدودیت هائی را برای سایر دیپلمات  های مسکو وضع کرده بود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.