کرج - مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: پروژه اتوبان همت با انجام تملک‌های لازم طی بازه زمانی پنج‌ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از پروژه همت طی پنج ماه آینده/لزوم انجام تملکات پروژه

به گزارش قدس آنلاین، تقی رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه که همزمان با بازدید پروژه‌های راه‌سازی استان همراه بود، بابیان اینکه طی سنوات اخیر در کل کشور تنگناهای مالی عدیده‌ای را در کشور شاهد بودیم، اظهار کرد:باوجود تمام مشکلات سال خوبی را گذرانده و اعتبارات مطلوبی در این حوزه اخذشده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به راه و شهرسازی استان البرز تخصیص پیداکرده که بخش قابل‌توجهی از اعتبارات استانی است، افزود: پروژه‌های متعددی در استان تعریف‌شده، بهسازی و روکش آسفالت مسیری به طول ۴۲ کیلومتر ازجمله این اقدامات است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: راه‌های روستایی و پروژه‌های مشارکتی با خیرین در خصوص بهسازی ۲۰ کیلومتر از مسیرهای روستایی استان انجام پذیرفته است.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های متعددی برای استان تعریف‌شده که پروژه آبیک به چرم شهر ازجمله این موارد است، افزود: تحقق و به بهره‌برداری رسیدن این مسیر مشکلات عدیده‌ای چون آلودگی و ترافیک را در کرج کاهش خواهد داد.

وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت: حدود ۶۰ کیلومتر از پروژه آبیک به چرم شهر در استان البرز واقع‌شده که آثار مثبتی را به همراه دارد.

۳۵ کیلومتر آزادراه تهران - شمال در البرز واقع‌شده که از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است

رضایی تأمین منابع مالی پروژه بدون اتکا به اعتبارات دولتی را ازجمله اقدامات و اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و خاطرنشان کرد: این سیاست در حوزه بندرها، زیرساخت، راه‌آهن و غیره موردتوجه قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان کرد: پروژه بزرگ آزادراه تهران - شمال از دیگر طرح‌هایی است که ۳۵ کیلومتر آن در البرز واقع‌شده و از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است همچنین اعتباری بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان برای به سرانجام رسیدن این مهم نیازمندیم.

وی با اشاره به اشتغال بیش از سه هزار نفر در ابر پروژه آزادراه تهران - شمال، اظهار کرد: درصدد هستیم از سه‌راهی شهرستانک تا محدوده تونل کندوان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌صورت ۴ خطه شود، این امر تسهیل در عبور و مرور را میسر خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه آزادراه همت با تمام تنگناها با نقطه‌ای رسیده که در شهرک المهدی به تملک واحدهای موجود در آن منطقه نیاز دارد، افزود: با انجام تملک‌های لازم این مسیر طی بازه ۵ ماهه به سرانجام می‌رسد.

جاده طالقان - هشتگرد با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رضایی کمربندی جنوبی شهر کرج به طول ۱۵ کیلومتر را از دیگر پروژه‌های حائز اهمیت دانست و گفت: شرکت ساخت و  توسعه کشور درصدد است با جذب سرمایه‌گذار این پروژه بزرگ را به سرانجام برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه منابع مالی کشور در تمام ادوار گذشته با محدودیت‌هایی مواجه بوده که طی سنوات اخیر نمود دوچندانی پیداکرده است، ادامه داد:  پروژه راه طالقان_هشتگرد در حالی ردیف اعتباری جداگانه اخذ کرده که با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا بوده و برای اتمام به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات روکش آسفالت این مسیر از طالقان طی روزهای آتی آغاز و تونل موجود در این مسیر به طول ۹۵۷ متر کلنگ زنی خواهد شد، گفت: با تخصیص اعتبار لازم این پروژه با سرعت هر چه تمام‌تر به سرانجام می‌رسد.

رضایی با اشاره به اینکه پروژه شهریار- ماهدشت-اشتهارد و بوئین‌زهرا به طول ۴۵ کیلومتر با پیشرفت ۶۰ درصد در حال اجرا است، افزود:  پروژه شمشک _ دیزین با همراهی مسئولان استانی، شورای ترافیک و پلیس راهور مسدود شده که اکنون با اخذ ۲ میلیارد تومان اعتبار و پیشرفت ۱۰ درصدی در حال اجرا است از طرفی باید به این امر اشاره کرد اتمام این پروژه به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

تخصیص ۷ میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز تصریح کرد: ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در سفر هیئت دولت به استان البرز در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز تخصیص داده‌شده است.

وی با اشاره به وجود ۴۸ نقطه حادثه‌خیز در  محور کرج - چالوس و شناسایی ۳۲ نقطه از مجموع نقاط یادشده، گفت: درصدد شناسایی و اصلاح دیگر نقاط حادثه‌خیز در این مسیر هستیم.

رضایی بابیان اینکه‌ تقاطع معروف به سیپروکس با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان البرز حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی برای استان تعریف‌شده بود، علی‌رغم اینکه اعتباری تاکنون در این خصوص جذب نشده؛ میزان ۵۵ کیلومتر را روستایی اجرا و ۴۵ کیلومتر دیگر در حال انجام است.

وی بابیان اینکه حدود ۹۴ هزار پروژه مسکن در سطح استان در قالب پروژه مسکن تعریف‌شده بود، گفت: از این میزان ۶۴ هزار واحد آماده بهره‌برداری است که ۴۳ هزار واحد به‌صورت اقساطی به فروش رفته، درصدد هستیم تا اواخر سال جاری حدود ۱۳ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری برسد.

رفع تصرف ۸۶ هکتار از اراضی ملی استان البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اظهار کرد: ۸۶ هکتار از اراضی ملی استان البرز به ارزشی بیش از ۸۰ میلیارد تومان با حمایت دستگاه قضائی سال گذشته و سال جاری از تصرف خارج و به دولت بازگردانده شده است.

وی بابیان اینکه زمین موردنیاز برای ساخت بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در مساحتی بالغ‌بر ۲ هکتار تحویل پیمانکار شد، گفت: این بیمارستان توسط وزارت راه و شهرسازی اجرایی می‌شود که تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گفته‌شده است.

وی افزود: از زمان حضور بنده در استان البرز هزار و ۶۰۰ فقره تسهیلات در حوزه بافت‌های فرسوده پرداخت‌شده است همچنین طی سال گذشته نهاد توسعه محله در خط چهار حصار کرج راه‌اندازی شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.