خرم آباد- استاندار لرستان گفت: پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صنعتی در لرستان انجام می‌شود که چهار میلیارد دلار توسط صندوق توسعه ملی و یک میلیارد دلار توسط سرمایه‌گذاران است.

۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صنعتی در لرستان انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: با اقداماتی که در راستای مباحث صنعتی استان صورت گرفته احساس می‌شود لرستان وارد یک کریدور صنعتی می‌شود.

وی بابیان اینکه امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم حدود پنج میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صنعتی در استان لرستان داشته باشیم افزود: بنا شد از این پنج میلیارد دلار، چهار میلیارد دلار توسط صندوق توسعه ملی و یک میلیارد دلار توسط سرمایه‌گذاران باشد که این اقدام می‌تواند در راستای مبارزه با بیکاری استان مؤثر باشد.

استاندار لرستان بابیان اینکه جلسه جذب سرمایه‌گذاری خارجی به‌صورت هفتگی در استان برگزار می‌شود عنوان کرد: سال گذشته در راستای جذب سرمایه‌گذاری خارجی، استان لرستان در رتبه 16 قرار داشت که امسال بنا است به 165میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برسیم.

وی بیان کرد: شهرداری باید دفاتری تحت عنوان واحدهای سرمایه‌گذاری تشکیل دهد و معاون عمرانی استان نیز جلسات توجیهی برای شوراها در راستای سرمایه‌گذاری تشکیل دهد چراکه دیگر منابع درآمدی شهرداری‌ها به‌صورت سنتی پاسخگو نیست.

بازوند تصریح کرد: در راستای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی وزیر کشور پنج سفر به استان لرستان داشتند و روز گذشته نیز در زمینهٔ محرومیت‌زدایی لرستان تشکیل جلسه داد و بنا است هفته آینده دفتری در این راستا در شهرستان دلفان راه‌اندازی و سرمایه‌گذاران به استان ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آخرین جلسه دولت یازدهم تشکیل و در راستای وضعیت لرستان و قلعه فلک‌الافلاک صحبت شد که امیدواریم خبر خوشایندی برای مردم لرستان باشد که در چند روز آینده مصوبه آن ابلاغ می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.