معاون اول رئیس جمهور با اذعان به اینکه محیط زیست مسئله عاجل ایران است و یک مسئله فانتزی نیست گفت امیدواریم در دولت دوازدهم توسعه کشور پیش برود و با مانع روبرو نشود.

محیط زیست مسئله عاجل ایران است/ توسعه نباید با مانع روبرو شود

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و تازه سازمان حفاظت  محیط زیست گفت: دولت قدر سرمایه اجتماعی خود را می داند و همه تلاشش را می کند تا مطالبات نیازهای مردم را جامعه عمل بپوشاند.

وی در نخستین سخنرانی خود به عنوان معاون اول رئیس جمهور در دولت دوازدهم اظهار کرد: خانم ابتکار از مدیران برجسته کشور هستند، مدیری شجاع و مجرب که نشان دادند حتی در سطح بین المللی و جهانی مدیری برجسته به شمار می روند و اکنون زن توانمند مسلمانی هستند که در حوزه مسولیت خود درخشیدند و محیط زیست را به یک مسئله اصلی کشور بدل کردند و نام خانواده ابتکار در حوزه محیط زیست ایران همواره خواهد بود.

جهانگیری افزود: آقای کلانتری هم از مدیران باسابقه جمهوری اسلامی ایران هستند که در مدیریت کلان کشور از تجربه ارزشمندی برخوردار هستند و سابقه مدیریت بسیار مفید و موثر داشتند چه زمانی که در وزارت کشاورزی، منابع طبیعی بخشی از مدیریت ایشان بود و چه زمانی که با منابع آبی درگیر بودند عملا با مسائلی کار کردند که امروز در حوزه محیط زیست مسئولیت آن را بر عهده دارند و باید برای آن کار جدی انجام دهند.

وی اظهار کرد: در شروع کار دولت یازدهم با مسائل پیچیده ای در حوزه محیط زیست روبرو بودیم کلانشهرهای ما با دهها مسئله روبرو بودند، ازجمله مصرف بنزینی که همه می دانستند خطرناک است و باید از سراسر کشور حذف شود به همین دلایل فکر شد که دولت باید از مسائل محیط زیست به طور  جدی حمایت کند و به همین دلیل هم آقای روحانی گفتند دولت ایشان دولت محیط زیست است و اولین مصوبه این دولت هم یک مصوبه محیط زیستی بود تا برای نجات دریاچه ارومیه کارگروهی تشکیل شد و امروز بخش وسیعی از آن دغدغه رفع شده است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: قبول این مسئولیت از سوی آقای کلانتری این فرصت را ایجاد کرد که موضوع محیط زیست همچنان موضوع اصلی دولت باشد زیرا که امروز یک مسئله فانتزی نیست و یک مسئله عاجل کشور است.

جهانگیری ادامه داد: در نظر سنجی که از مردم کردیم از بین ۱۰ اولویت مردم ۴ موضوع محیط زیستی گفته شده و امیداورم دولت داوزدهم با عزم جدی تر پروژه هایی که در دولت یازدهم کلید خورده بود را اجرایی کند و آقای کلانتری بتواند در پایان دولت دوازدهم کارنامه خوب و درخشانی ارائه کند که هم توسعه کشور پیش برود و با مانع روبرو نشود و هم به محیط زیست بپردازیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.