رئیس پیشین سازمان محیط زیست گفت: ما هرگز مانع توسعه نبوده ایم و بیش از ۸۵ درصد درخواست ها را تایید کردیم اما سازمان محیط زیست باید بتواند ۱۵ درصد نه بگوید.

هرگز مانع توسعه نبودیم/ محیط زیست باید بتواند نه بگوید

به گزارش قدس آنلاین، معصومه ابتکار رئیس پیشین سازمان محیط زیست در مراسم تودیع خود و معارفه عیسی کلانتری گفت: خدایا مرا با قدم صدق وارد و با قدم صدق خارج کن و برای من نیرویی یاری دهنده قرار بده. خدا را شاکرم که یک بار دیگر فرصت خدمتگزاری در جمهوری اسلامی ایران را به من اعطا کرد.

معصومه ابتکار افزود: سپاس بیکران دارم از مردمی که بسیار همراهی و محبت کردند و در این دوره محیط زیست کشورشان را تنها نگذاشتند و سپاس از مقام معظم رهبری که در سخنان هفدهم اسفندماه ۱۳۹۳ مایه دلگرمی ما شدند و با ابلاغ سیاست های کلی نظام در حوزه محیط زیست پشتوانه ای برای ما فراهم کردند و با آرزوی شادی روح بلند مرحوم آیت الله هاشمی رفسجانی که در این مسیر بسیار به ما کمک کردند و سپاس از رئیس جمهور روحانی که دولت یازدهم را به درستی دولت محیط زیست نامیدند و در همه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها ورود کردند تا محیط زیست جایگاه خود را پیدا کند و راه را برای تحولات این دوره باز شود.

وی تصریح کرد: تعداد مصوبات، لوایح و آئین نامه هایی که در حوزه محیط زیست ارائه دادیم کم نظیر است و تشکر ویژه دارم از رئیس دولت اصلاحات که همواره برای من الهام بخش بودند.

ابتکار ادامه داد:  از ۱۱۹ محیط بان شهید که ۳ تن آنان در دوره من به شهادت رسیدند یاد می کنم و از کارشناسان و متخصصان و مدیرانم که صبوری کردند تشکر می کنم. همچنین از معاونانم  که میدان داری کرده و راه را باز کردند تا محیط زیست به نقطه اعتدال برسد، سپاسگزارم.

وی اظهار داشت: از رسانه های جمعی که بسیار خوب با ما همکاری کرددن و اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست بسیار عالی بود. همچنین از هنرمندانی که امکان برگزاری جشنواره فیلم فجر در سطح جهانی برای ما فراهم کردند تشکر می کنم و از ورزشکارانی که سفیر محیط زیست شدند و تصویر یوز ایرانی بر پیراهن آنان نقش بست.

رئیس پیشین سازمان محیط زیست گفت: امروز مردم ایران در اغلب کلانشهرها از هوای بهتری برخوردارند. اغلب تالاب های کشور از جمله دریاچه ارومیه، هامون و هورالعظیم شرایط بهتری دارند. امروز راه برای حضور موثر بخش خصوصی باز شده و بخش صنعت ما در جهت سبز شدن اقتصاد ما گام برداشته اند.

وی افزود: ما ۲۰ تفاهم نامه بین المللی و منطقه ای داریم که بسیاری از آنان اجرایی شده و این روند ادامه دارد. پایه گذاری خوبی در این دوره انجام شده و یقین دارم آقای کلانتری می توانم این اعتدال را نگه دارم. سازمان محیط زیست در ۴ سال گذشته صد هزار درخواست برای بهره برداری و ارزیابی دریافت کرد و با افتخار اعلام می کنم که هیچ طرحی در دولت یازدهم بدون ارزیابی زیست محیطی اجرا نشد و ما از درخواست های دریافتی بیش از ۸۵ درصد را جواب مثبت دادیم. بنابراین هرگز مانع توسعه نبودیم و سازمان محیط زیست باید بتواند ۱۰ تا ۱۵ درصد «نه» بگوید.

وی توضیح داد: مثلا در رودخانه نمی شود رستوران ساخت یا روی سفره آب زیرزمینی یک شهر نمی توان مجتمع تجاری و مسکونی تاسیس کرد. داخل پارک ملی نمی شود معدن کاری کرد. با این محیط زیست شکننده سازمان محیط زیست باید بتواند نه بگوید. ما محیط ایست نیستیم چرا که اگر خودروی ما ترمز نداشته باشد خودروی نیست می‌شود.

ابتکار خاطرنشان کرد: ما دیگر فرصتی نداریم و حتما باید توازن را برقرار کنیم تا آینده ایران تهدید نشود. از همه می خواهم با قوت کنار آقای کلانتری بایستند چرا که مسیر ایشان ادامه راه مسیر ما است و توسعه پایدار را دنبال خواهند کرد.

رئیس پیشین سازمان محیط زیست در پایان گفت: خوشحالم که هم سازمان محیط زیست و هم سازمان های مردم نهاد در شرایط بسیار بهتری از سال ۹۲ قرار دارند و من امروز چیزی جز زیبایی نمی بینم.

گفتنی است در پایان این مراسم اسحاق جهانگیری به نمایندگی از دولت، لوح تقدیری را به معصومه ابتکار تقدیم و حکم عیسی کلانتری برای حضور در سازمان محیط زیست را به وی اعطا کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.